Basında Kleo Minibar

Basında Kleo Minibar

"2023 yılı, yurt içerisinde şehir otelleri, özel ve kamu hastaneleri ve bazı özel projeler ile yoğun geçiyor"


KLEO Minibar Ltd; Konaklama, sağlık, gıda, ulaşım ve daha birçok sektöre MiniBar ürünleri konusunda hizmet veren bir firmadır. Yurt içi projeleri dışında pek çok ülkeye ihracat yapmaktadır. 2006 yılında Antalya merkezli olarak kurulan firmamızın İstanbul’da ayrıca satış ofisi bulunmakta. Otellere dönük MiniBar ürünlerinde Absorbe ve Kompresör sistem olarak iki farklı soğutma grubunda 20 litre, 35 litre, 45 litre ve 60 litre hacimlerinde farklı modeller bulunmaktadır. Siyah ve beyaz renk olarak üretilebilen bu modeller ayrıca cam kapılı ya da blok kapılı tercih edilebilmektedir. Yatırımcıdan alınan ön bilgilerden sonra kullanabilecekleri en uygun modelleri birlikte tespit etmekteyiz.

Oteller yatırımlarda kısıtlamalara gittiğinden mevcut minibarlarını değiştirmek yerine yenileme yoluna gidiyorlar 2023 yılı, yurt içerisinde şehir otelleri, özel ve kamu hastaneleri ve bazı özel projeler ile yoğun geçiyor. Yurt dışında ise daha farklı projeler gerçekleştiriyoruz. Şu anda Alman Silahlı Kuvvetlerinin projesini yapıyoruz. 2024 sonuna kadar gerçekleşecek bu projede ilk etap 20 bin adet olmak üzere teslimatlar devam ediyor. Ayrıca birçok ülkeye ihracatımız bulunuyor. Kıyı otelciliğinde ise işler biraz farklı… Yeni yatırımlar ya da yenilemeler oldukça kısıtlı ve temkinli… Özellikle Antalya bölgesinde en çok rework (ürün yenileme) işlemleri yapıyoruz. Oteller yatırımlarda kısıtlamalara gittiğinden mevcut minibarlarını değiştirmek yerine yenileme yoluna gidiyorlar. Rework işlemlerinde minibar gövdesinden standart kompresörün inverter kompresöre dönüşümüne kadar pek çok alternatif çözüm sunuyoruz.


Şirketin hizmet kalitesi müşterilerin marka algısına olumlu yansıyor


Otel yatırımlarındaki artış işlerimizi olumlu etkiliyor. Ancak bu artış daha çok şehir oteli yatırımlarında olduğu için oda sayıları kısıtlı. Seri üretim firmalarında bu, karlılık oranında fazla bir artış anlamına gelmiyor. Çünkü seri imalat sektöründe belli bir adet üretimin altında kalmanız maliyetleri artıran bir etken. Öte yandan gereksiz aksiyonlar ile düşük karlılıklar oluşturmak satış sonrası hizmet kalitesini doğrudan etkileyebiliyor. Spekülatif bir tabirle hatalı fiyat politikası sonucunda adet arttıkça zarar artabiliyor. Ancak biz bunu karlılık politikamızı satış sonrası hizmet politikaları ile birleştirerek, doğru adetleri doğru müşterilere ulaşarak olumlu yöne çeviriyoruz. Böylelikle şirketin hizmet kalitesi müşterilerin marka algısına olumlu yansıyor.


İç pazarda yenileme projelerinin ön planda kalacağı kesin gibi görünüyor


2024 yılında ihracat konusunda artışların devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca her zaman söylediğimiz üzere iç pazarda yenileme projelerinin ön planda kalacağı kesin gibi görünüyor. Çünkü yer ve inşaat maliyetlerindeki anormal artış nedeni ile yeni yatırım zorlaşıyor. Oteller el değiştiriyor ve yenileniyor. Bu hareketlerin devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca uluslararası ve yerli zincir markalar, konaklama sektöründe şehir otelciliği yatırımları ile ön planda olacaktır.


Fuarda yurtdışı ziyaretçi sayısı her yıl daha da artıyor


TUSİD üyesi bir firmayız ve yıllardır Hostech by TUSİD’e katılıyoruz. HOSTECH by TUSID katılımcı profili kadar ziyaretçi profili açısından da her yıl büyüyen bir fuar. Fuarda yurtdışı ziyaretçi sayısı her yıl daha da artıyor. Ayrıca Türkiye geneli birçok turizm profesyoneli ve yatırımcı bu fuarı mutlaka ziyaret ediyor. Oldukça prestijli bir fuar olduğunu özellikle belirtmek isterim.


Turizm İşletme & Yatırım Dergisi - Eylül 2023



"Merkezimiz Antalya olmak üzere İstanbul’daki ofislerimiz ile Minibar ürünlerinde birçok kamu ve özel sektör kuruluşlarına hizmet vermekteyiz"


2006 yılından beri merkezimiz Antalya olmak üzere İstanbul’daki ofislerimiz ile konaklama, sağlık, gıda, kamu vb. birçok sektöre yönelik faaliyet gösteriyoruz. Minibar ürünlerinde birçok kamu ve özel sektör kuruluşlarına hizmet vermekteyiz. Turizm sektörüne açıkçası sadece turizm olarak bakmıyoruz. Genel çerçevede konaklama sektörü ve hatta gayrimenkul portföy yönetimi olarak bakmak gerekiyor. Özellikle şehir otelciliği ve rezidans yatırımları tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de hız kazanmış durumda. Yerli ve yabancı markalar artık konaklama sektöründe daha farklı projelere imza atıyorlar. Dolayısı ile turizm algısı çok değişiyor. İkram ve hizmetler de aynı şekilde farklı hale geliyor. Bu nedenle minibar ürünleri bazı profesyonellerin söylediklerinin aksine daha da önem kazanıyor. Kısa ya da uzun süreli konaklamalarda kullanıcıların yanlarında kişiye özel getirdikleri soğuk zincir devamını gerektiren ilaç, kozmetik, diyet ve çocuk ürünlerinin doğru bir şekilde muhafaza edilmesi talebi artıyor. Biz bu konuda alternatif modeller ile çözümler planlıyoruz. 2023 yılında birçok şehir oteli projesi gerçekleştirdik. Türkiye’nin her noktasında projelerde yer aldık. Ayrıca şu anda Alman Silahlı Kuvvetleri’nin 20.000 adetlik projesini üstlendik. İhracat rakamlarımız için önemli bir projedir. Sadece otel ve hastane değil, gemi, tren projelerinde, özel ve kamu sektörlerinde de çalışmalarımız hız kazandı.



TUSİD üyesi bir firmayız. Hostech by TUSİD katılımcı profili kadar ziyaretçi profili açısından her yıl büyüyen bir fuar. KNOW-HOW ne kadar etkin olur ise fuarın değerinin o kadar artacağını düşünüyorum.


Sadece satış amaçlı katılımlardan ziyaretçiler artık sıkılmış durumda. Hem fuar organizasyonu hem de katılımcıların çok iyi sunumlar yapması gerekiyor

Fuarda yeni ürünler olarak derin dondurucu ve 20L inverter minibar modelimizin lansmanına devam edeceğiz. 20L modelimiz çok ilgi görüyor. Minibar genelde hacim olarak tanımlanıyor. Oysa minibar ürünlerinde, dış ölçü ve kullanım hacmi daha önemli.

TUSİD üyesi bir firmayız. Bu fuarda dernek üyelerimiz ile birlikte buluşma şansımız oluyor. Tüm firmalar özellikle yeni trendler konusunda fikir alışverişi yapıyorlar. Hostech by TUSİD katılımcı profili kadar ziyaretçi profili açısından her yıl büyüyen bir fuar. Pandemi sonrası fuarcılık acısından ziyaretçi sayısında ciddi artışlar gerçekleşiyor. Doğru ürünü doğru fiyata bulmaktan öte doğru firma ile çalışma arzusu ziyaretçiler açısından daha önemli hale geliyor. Sürdürülebilir ticaret yapılabilen markalar öne çıkıyor. Bu fuarda özellikle katılımcı firmaların global trendleri ve teknolojileri takip ederek, bu bilgileri konaklama sektörü ile paylaşmalarının önemli olduğunu düşünüyorum. KNOW-HOW ne kadar etkin olur ise fuarın değeri o kadar artacaktır. Sadece satış amaçlı katılımlardan ziyaretçiler artık sıkılmış durumda. Hem fuar organizasyonu hem de katılımcıların çok iyi sunumlar yapması gerekiyor. 2023 yılı ve takip eden yıllarda turizm ve konaklama sektörünün keskin bir şekilde ayrışacağını düşünüyorum. Bağlantı üzerine gerçekleştirilen oteller fiyatlarını 2024 için netleştiremiyorlar. Ancak şehir otellerinde bu sorun yok. Şehir otelleri koşullara hızlı adapte olabilirken, kontrat yapan oteller sürekli planlarını revize etmek zorunda kalıyor. Dolayısı ile yeni yatırımlar ve yenileme yatırımlarının bölgesel yaklaşımlara göre özellikle Akdeniz bölgesinde belirsizliğini koruduğunu düşünüyorum.



Turizm Proje Dergisi - Eylül 2023



"Dünyada ilk olan Realtime Data Logger özelliğini, ANFAŞ Antalya fuarında tanıtacağız"

Yıllardır minibar konusunda hizmet veren Kleo Minibar, 2018'de Inverter Minibarı piyasaya ilk süren firma oldu. Turizm sektörünün, faaliyetlerinin yüzde 60'ını oluşturan Kleo, her yıl ürünlere yeni tasarım ve özellikler eklemek için çalışıyor. 


Kleo Minibar Satış Müdürü Özgür Yeğin, yıllardır Minibar konusunda hizmet verdiklerini belirterek, her yıl ürünlere yeni tasarımlar ya da özellikler katmak için ellerinden gelen çabayı gösterdiklerini; bunun için en büyük bilgi kaynaklarının kullanıcıları olan profesyonelleri olduğunu ifade etti. 2018'de Inverter Minibar modellerini dünyada ilk kendilerinin piyasaya sundukları bilgisini veren Yeğin, "Inverter Minibar, günümüz koşullarında, konuklar için hijyenik (Coldwall Cooling), doğru soğuklukta ve kolay kullanımı ile öne çıktı. işletmeler içinse daha az enerji tüketimi, kolay temizlik (easy to clean), düşük bakım maliyetleri ve müşteri memnuniyeti konularında hissedilir avantajlar oluşturdu." dedi. Turizm sektörünün, kendileri için en önemli çalışmalarını yaptıkları sektör olduğunu paylaşan Yeğin, "Faaliyetlerimizin yüzde 60' a yakınını oluşturan bu sektörün ihtiyaçlarını belirlemede elimizden geldiğince çaba gösteriyoruz. Ayrıca sağlık, ulaşım, kamu kurum misafirhaneleri ve gıda sektörüne yönelik çalışmalarımız da bulunuyor." açıklamasını yaptı. 2021 yılı için bir değerlendirme yapan Yeğin: "2021 yılı bizim için ihracat yılı oldu diyebiliriz. Uzakdoğu'dan Latin Amerika'ya kadar çalışmalarımız bulunuyor. Genelde projelerde o ülkelerdeki satış profesyonelleri ile çalışıyoruz. İç pazarda ise şehir otelleri, hastaneler, resort otellerde varız. Ayrıca son 3 yıldır rework (yenileme) projeleri yapıyoruz. Birçok büyük zincir de hali hazırda bulunan ürünlerimizi fabrikamıza gönderiyorlar ve bu ürünlerin ekonomik ömürlerini uzatacak veya bir üst versiyona geçecek şekilde çalışmalar yapıyoruz. Ürünlerin durumlarını inceliyor ve işletme profesyonellerine seçenekler sunuyoruz." paylaşımında bulundu. 


"Pandemi döneminde üretim azaldı, endirekt maliyetler arttı" 


Pandemi döneminin kendilerini çok etkilediğini belirten Yeğin, üretimin azaldığını, endirekt maliyetlerin arttığını belirterek: "Buna hammadde piyasasındaki teslim süreleri, ödemelerin peşin talep edilmesi, döviz bazındaki artışlar eklendi. Üretimimizin yüzde 95 oranında ithal ve döviz ağırlıklı olduğunu düşünürsek, ihracatın endirekt TL maliyetler dışında çok etkisi olmadığını belirtebilirim. Şu anda bizi en çok zorlayan satış yapmak değil, üretim girdilerini hem zamanlama hem de finansal olarak planlamak." dedi. 


"Yatırımlarda ciddi oranda artış olduğunu görüyoruz"


Aşılamanın artması, kısıtlamaların kalkması ve pandeminin etkilerinin azalmaya başlamasıyla, yatırımlarda ciddi oranda artış olduğunu gördüklerini söyleyen Yeğin, ancak yatırımcılardaki temkinli duruşun hala değişmediğini belirtti. "Rusya ile yaşanan krizden kısa bir süre içerisinde pandemi sürecinin yaşanması hala yatırımcıda temkinli karşılanıyor. 15 yıldır TL cinsinden satış yapıyoruz. Ani kur artışları iç pazar satışlarımızı etkiliyor. Ayrıca ödeme dengesinde vadeli alımların oynak kurlardan dolayı kısılması ek finansman anlamına geliyor. Bu nedenle piyasanın normalleşmesi çok önemli. Ancak biz şunu hep söylüyoruz. Ayakta durmanın temeli birbirimize sıkı bir şekilde sarılmak ve desteklemek." ifadesini kullandı. 


"2022'de yeni ürünlerinniz var" 


2022'de yeni ürünleri olduğunu, Inverter minibar konusunda çalışmalarının hız kazandığını, ayrıca yeni proje satışları, mevcut otellerde yenileme ya da yine mevcut ürünlerin bakım (rework) faaliyetlerinin hızlanacağını düşündüklerini açıklayan Yeğin, "ihracata çok önem veriyoruz. Şu anda yüzde 70 ihracattayız. Ama ürünlerimizin düşük kadarla ve kısa vadeli sıcak para hevesleri ile satışını yapmıyoruz. Satış sonrası hizmetlerde 5 yıl garanti veriyoruz. Bu işletmeler için önemli bir konu" dedi. 


"Turizm Proje Dergisi'ne özel bir açıklama yapan Kleo, Realtime Data Logger özelliğini ilk defa açıklıyor" 


Turizm Proje Dergisine özel bir açıklama yapan Kleo Satış Müdürü Yeğin: "2022 de işletmelerin özellikle teknik servis departmanlarına destek vermek amacı ile Realtime Data Logger özelliğini sunacağız. Bunu ilk defa ANFAŞ Antalya fuarında tanıtacağız. Dünyada bir ilk olacak bu sistem ile Minibarlar uzaktan kontrol edilebilecek ve teknik veri akışı dijital bulut ortamında hem kayıt hem de realtime izleme fırsatı oluşturacak. Bu sistem mevcut Kleo kullanıcılarının da ekleyebileceği bir modül olacak. Böylelikle özellikle yüksek oda sayısı olan otellerde teknik servisler müşteri şikayetlerini beklemeden müdahalede bulunabilecek. Tamamen yerli bir tasarım olan bu modülle ilgili 2 yıldır yapılan çalışmalar sona geldi. Ayrıca bu sene Dünyanın yine ilk ve tek twoway yanı hem -23 derece hem de istenirse +2/+14 derece çalışabilen blok kapılı derin dondurucusunu otel ve gıda profesyonelleri ile tanıştıracağız." paylaşımında bulundu. 


Turizm Proje Dergisi - Ocak 2022



"2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız"

Kleo Minibar; konaklama, medikal, ulaştırma ve gıda sektörüne minibar ve oda ekipmanları konusunda ürün tedariki gerçekleştiren bir firmadır. Antalya ve İstanbul’da bulunan kurumsal satış ofisleri ile iç pazar ve dış pazarda etkin faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Ayrıca Aikon firması ile bu ürünlerin üretimini yine Antalya’daki tesislerinde yapmaktadır. Piyasada 22 yıllık tecrübesi ile konusuna en hakim kadrolardan oluşmaktadır. Ülke genelinde 40’ın üstünde firma ile ortak satış faaliyetleri yürüten KLEO, yurt dışında birçok firma ile projeler gerçekleştirmektedir. Bir değerlendirme yapacak olursak, 2021 yılı bizim için toparlanma süreci olarak geçti. İhracat arttı, iç pazarda yenileme ve yeni yatırımlar arttı. Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika, pandemi döneminde en çok ihracat yaptığımız bölgeler oldu. Ancak yatırım iştahı hala kısıtlı. Temkinli yaklaşım hakim. Ayrıca cirolar artmasına rağmen hammadde piyasasındaki nakit ödeme baskısı ve tedarik sürecindeki uzamalar bizi olumsuz etkiledi. Beyaz eşya sektöründe hammadde ve yarı mamul tedariklerinde kronik sıkıntılar halen devam ediyor. Globaldeki tedarik sorunları kadar, maalesef yerli pazarda da suistimal edilen yaklaşımları gördük. Bu nedenle satış noktasında alanımız daraldı ve halen bu şekilde devam ediyor.


Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta


Konaklama tesislerine yönelik ürünlerimizden bahsedecek olursak; 20 litreden 60 litreye kadar cam ve blok kapılı minibar tedarikleri yapmaktayız. Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta. Minibar, özellikle yeni otel projelerinde mobilya ölçüsü nedeniyle ilk önce düşünülen ancak taşınabilir ürün olduğu için en son alınan ürün grubuna giriyor. Dolayısıyla satın alma sürecinde öncelikle sık karşılaştığımız durum yatırımcı alışkanlıkları. Yatırımcı ürünümüzü kullanıyor ise önce satınalma profesyoneli veya yönetim ofis yetkilileri ile fiyat talebinde bulunuyor. Bu kapsamda biz yenilikleri ve ürün yükseltmelerini anlatıyoruz. Şehir otelleri ve resort otellerde satış kanallarımız çok farklı. Şehir otellerinde otel teknik ve idari yöneticiler ile satınlama görüşmeleri yapılıp sonuçlarına ulaşılırken, resort otellerde doğrudan otel yatırımcısı karar verir. Özellikle resort otellerde yaşadığımız en büyük sıkıntı, yeni yatırımcılar ile ürünlerin faydasını anlatmak için, fiyatın önüne geçebilecek toplantılar yapma imkanımızın olmaması. Maalesef teknik detaylar ve kullanım faydalarını incelemek yerine doğrudan fiyat yaklaşımları resort yatırımcılarında yaygın.


ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100


Piyasanın bildiği gibi İnverter minibar, dünyada ilk kez bizim piyasaya sunduğumuz bir minibar sistemi. Ayrıca 2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız. Bunlardan biri Realtime Data Logger dediğimiz, doğrudan işletme teknik servis ve Housekeeper görevlilerinin kontrollerini kolaylaştıracak bir sistem. Bu sistemler Minibarın teknik kontrolü ve verileri bilgisayar, tablet veya cep telefonundan takip edilebilecek. Dünyada bir ilk bu... İki yıldır çalışamaları devam ediyordu ve sona geldik. Diğeri ise 40 litrelik two-way olarak çalışabilen blok kapılı derin dondurucu. İsterseniz -23 derecede derin dondurucu, isterseniz +2/+8 aralıklarda minibar olarak kullanabileceğiniz bir ürün. ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz bu iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100. Sanıyorum, bu sene ANFAŞ Fuarındaki 20’nci yılımız olacak. Her sene fuara katılıyoruz. Fuar hem bizimle çalışan profesyonellerle hem de yeni yatırımcılarla buluşma noktası. Yeniliklerimizi anlattığımız platformlar olması bakımından fuarlar bizim çok önem verdiğimiz etkinlikler…


Turizm İşletme & Yatırım Dergisi -Ocak 2022


"2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız"

Kleo Minibar; konaklama, medikal, ulaştırma ve gıda sektörüne minibar ve oda ekipmanları konusunda ürün tedariki gerçekleştiren bir firmadır. Antalya ve İstanbul’da bulunan kurumsal satış ofisleri ile iç pazar ve dış pazarda etkin faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Ayrıca Aikon firması ile bu ürünlerin üretimini yine Antalya’daki tesislerinde yapmaktadır. Piyasada 22 yıllık tecrübesi ile konusuna en hakim kadrolardan oluşmaktadır. Ülke genelinde 40’ın üstünde firma ile ortak satış faaliyetleri yürüten KLEO, yurt dışında birçok firma ile projeler gerçekleştirmektedir. Bir değerlendirme yapacak olursak, 2021 yılı bizim için toparlanma süreci olarak geçti. İhracat arttı, iç pazarda yenileme ve yeni yatırımlar arttı. Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika, pandemi döneminde en çok ihracat yaptığımız bölgeler oldu. Ancak yatırım iştahı hala kısıtlı. Temkinli yaklaşım hakim. Ayrıca cirolar artmasına rağmen hammadde piyasasındaki nakit ödeme baskısı ve tedarik sürecindeki uzamalar bizi olumsuz etkiledi. Beyaz eşya sektöründe hammadde ve yarı mamul tedariklerinde kronik sıkıntılar halen devam ediyor. Globaldeki tedarik sorunları kadar, maalesef yerli pazarda da suistimal edilen yaklaşımları gördük. Bu nedenle satış noktasında alanımız daraldı ve halen bu şekilde devam ediyor.


Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta


Konaklama tesislerine yönelik ürünlerimizden bahsedecek olursak; 20 litreden 60 litreye kadar cam ve blok kapılı minibar tedarikleri yapmaktayız. Absorbe ve Inverter kompresör olarak iki farklı soğutma sisteminde üretimimiz bulunmakta. Minibar, özellikle yeni otel projelerinde mobilya ölçüsü nedeniyle ilk önce düşünülen ancak taşınabilir ürün olduğu için en son alınan ürün grubuna giriyor. Dolayısıyla satın alma sürecinde öncelikle sık karşılaştığımız durum yatırımcı alışkanlıkları. Yatırımcı ürünümüzü kullanıyor ise önce satınalma profesyoneli veya yönetim ofis yetkilileri ile fiyat talebinde bulunuyor. Bu kapsamda biz yenilikleri ve ürün yükseltmelerini anlatıyoruz. Şehir otelleri ve resort otellerde satış kanallarımız çok farklı. Şehir otellerinde otel teknik ve idari yöneticiler ile satınlama görüşmeleri yapılıp sonuçlarına ulaşılırken, resort otellerde doğrudan otel yatırımcısı karar verir. Özellikle resort otellerde yaşadığımız en büyük sıkıntı, yeni yatırımcılar ile ürünlerin faydasını anlatmak için, fiyatın önüne geçebilecek toplantılar yapma imkanımızın olmaması. Maalesef teknik detaylar ve kullanım faydalarını incelemek yerine doğrudan fiyat yaklaşımları resort yatırımcılarında yaygın.


ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100


Piyasanın bildiği gibi İnverter minibar, dünyada ilk kez bizim piyasaya sunduğumuz bir minibar sistemi. Ayrıca 2022’de dünyada ve Türkiye’de yine ilklere imza atacağız. Bunlardan biri Realtime Data Logger dediğimiz, doğrudan işletme teknik servis ve Housekeeper görevlilerinin kontrollerini kolaylaştıracak bir sistem. Bu sistemler Minibarın teknik kontrolü ve verileri bilgisayar, tablet veya cep telefonundan takip edilebilecek. Dünyada bir ilk bu... İki yıldır çalışamaları devam ediyordu ve sona geldik. Diğeri ise 40 litrelik two-way olarak çalışabilen blok kapılı derin dondurucu. İsterseniz -23 derecede derin dondurucu, isterseniz +2/+8 aralıklarda minibar olarak kullanabileceğiniz bir ürün. ANFAŞ fuarında sergileyeceğimiz bu iki projede de yerlilik oranımız yüzde 100. Sanıyorum, bu sene ANFAŞ Fuarındaki 20’nci yılımız olacak. Her sene fuara katılıyoruz. Fuar hem bizimle çalışan profesyonellerle hem de yeni yatırımcılarla buluşma noktası. Yeniliklerimizi anlattığımız platformlar olması bakımından fuarlar bizim çok önem verdiğimiz etkinlikler…


Turizm İşletme & Yatırım Dergisi -Ocak 2022


"Hostech by TUSİD Fuarı’ndan fazlası ile olumlu sonuçlar aldığımızı belirtebilirim"

Sektör firmalarının yoğun katılım gösterdiği, geniş kapsamlı olan bu fuardan, fazlası ile olumlu sonuçlar aldığımızı belirtebilirim.

Pandemi süreci kişisel seyahatleri kısıtlayan bir süreç. Bu nedenle fuara etkisi kesinlikle hissedildi. Açıkçası pandemi nedeni ile yurtdışı ziyaretçilerin az sayıda ve yurtiçi ziyaretçilerin fazla olmasını bekliyorduk. Ancak tam tersi oldu ve yurtdışı ziyaretçiler çok fazlaydı. Bu koşullarda bile hem katılımcı firmalar hem de ziyaretçilerin pandemi kısıtlamalarına uygun hareket ederek görüşmelerini gerçekleştirmesi bizi ikili görüşmelerin gelişeceği konusunda ümitlendirdi. Fuar ziyaretçilerinin neredeyse yüzde 90’ı yurtdışı ziyaretçilerdi. Çin’deki üretim yavaşlaması, konteyner maliyetlerinin yaklaşık 4-5 kat artarak 2 bin 500-3 bin USD den 15 bin USD seviyelerine çıkması ve bu durumun uzun süreceği endişeleri ile yurtdışı müşterilerinin Türk ürünlerine ilgisinin arttığını gözlemledik. Açıkçası global hammadde fiyatlarının aynı dönemde artması ve Türk hammadde üreticilerinin ihracata odaklanması nedeni ile iç pazardaki üreticilere hammadde tedariklerini uzun sürelerde yapması Türk ürünlerinin bu avantajına sekte vurdu diyebiliriz. Yine de yurtdışı müşterilerinin yeniden kazanılması için bu fuar buluşması önemli bir fırsat oluşturdu. Parsiyel sipariş verebilme imkanları, yıllardır tanıdıkları Türk firmalarının ürünlerine duydukları güven nedeni ile fiyat / kalite düzleminde Türk üreticileri ciddi avantajlı bir konuma getirdi diyebiliriz.  Ancak Türk ziyaretçiler noktasında fuarda çok önemli oranda düşüş gördük. Türkiye’deki otellerin yenileme, kapasite artımı veya yeni yatırımları son yıllarda ertelemeleri nedeni ile yakın pazarlarda rekabete yeniden katılmak için bu fuara ilgi gösterebileceğini tahmin ediyorduk. Ancak öyle olmadı.


Real Time Data Logger Platformumuzu Anfaş Fuarında tanıtacağımızı derginizden ilk defa açıklıyoruz


Kleo Minibar olarak, dünyanın ilk inverter minibar çalışmalarına 2017 yılı sonunda başlamış, 2019 yılı basında seri üretime geçerek ilk lansmanı Dubai 2019 fuarında yapmıştık. Yoğun ilgi gören inverter serimizi pandemi sürecinde bu fuarda anlatmaya devam ettik. Pandemi sürecinde birçok yurtiçi ve yurt dışı projelerinde kullanılmaya başlayan İnverter serimizin lansmanına kasım ayında düzenlenecek Katar fuarı ve önümüzdeki yılbaşında yapılacak Anfas Antalya Otel ekipmanları fuarında devam edeceğiz. Bu nedenle bu fuar ve önümüzdeki tüm fuarlar beklentilerimizi karşılayacak düzeyde olacaktır. Fuar bizim için kullanıcıların en son teknoloji, maksimum fayda, gerçek kullanım değerleri ve yakın gelecek projelerinin anlatıldığı platformlar. Her zaman dediğimiz gibi fuarlarda hiçbir zaman kullanıcılarımız standımıza gediklerinde geçmişin aynısını görmediler ve keyifli bilgi paylaşımları ile memnun bir şekilde ziyaretlerini yaptılar. Hem son kullanıcıların hem de sektördeki diğer firmaların, tarafımızdan geliştirilen ürünleri dikkatli bir şekilde takip etmeleri ve gündemlerine almaları zaten firmamızın kendi alanında ilk fikirleri oluşturmakta önemli bir seviyede olduğunun da en önemli göstergesi. Bu kapsamda Real Time Data Logger Platformumuzu Anfaş Fuarında tanıtacağımızı derginizden ilk defa açıklıyoruz. Real Time Data Logger platformu, otel konuklarının kullandığı bir platform olmayıp; yüzde 100 işletme profesyonellerinin verimliliğine yönelik bir platform olacaktır.


Turizm Proje Dergisi -  Ekim 2021


"40 ÜLKEYE İHRACAT YAPARAK ÜLKE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLIYORUZ"

Kleo Minibar, Türkiye Geneli kurumsal satış faaliyetleri, müşteri yönetimi, satış sonrası hizmetler ve minibar sektörüne yön veren yenilikler hakkında ürün yönetimi çalışmaları gerçekleştiriyor. Kleo Minibar Satış Müdürü Özgür Yeğin turizm sektörünün ana pazarları olduğunu, faaliyetlerinin yüzde 50’sini oluşturduğunu belirtti.


Kleo Minibar Ltd. Şti. Satış Müdürü Özgür Yeğin, “Firmamız 2006 yılından beri Antalya’da faaliyet göstermektedir. Ek olarak İstanbul’daki ofisi ile birlikte Türkiye Geneli kurumsal satış faaliyetleri, müşteri yönetimi, satış sonrası hizmetler ve minibar sektörüne yön veren yenilikler hakkında ürün yönetimi çalışmaları gerçekleştirmektedir. Ayrıca 40 ülkeye ihracat yaparak ülke ekonomisine katkı sağlayacak faaliyetlerde de bulunmaktadır.” dedi. Kıyı otelleri yeni yatırım ve yenileme projelerinin, 2008 yılından sonra ciddi oranda azaldığını, şehir otellerinin ise, özellikle zincir marka yatırımları ve butik otel yatırımlarının yüksek oranda devam ettiğini söyleyen Yeğin, bu nedenle şehir otellerinin büyük bir kısmında tüm illerde yer aldıklarını ifade ediyor. Çalışma alanlarının sağlık, misafirhane, yurt, kamu, ulaşım sektöründe yoğunlaştığını ifade eden Özgür Yeğin, “Ayrıca mobilya sektöründe de özel projelerde yer alıyoruz. Özel hastane yeni yatırım ve yenilemelerde yüksek oranlarda katılım sağlıyoruz. Turizm sektörü bizim için ana pazar. Sektör faaliyetlerimizin yüzde 50 sini oluşturuyor. Ancak son yıllarda yatırımlardaki yavaşlama ve yenileme ertelemeleri nedeni ile sürdürülebilir yapısı oldukça bozulmuş durumda. Türkiye bir turizm ülkesi ama maalesef çeşitlendirme sıkıntısı var. Dolayısı ile her global sıkıntı doğrudan tüm yatırımcıları etkiliyor ve bu zincirleme tüm sektörleri sıkıntıya sokuyor. Bu nedenle farklı ürünlerimiz ile farklı sektörlere hizmet vermek yakın gelecekteki hedeflerimiz arasında.” açıklamalarında bulundu.


“Tüm dünyayı etkileyen bu salgın sürecinde üretim ve satış kanallarımızı sürekli aktif tuttuk”


Tedarik sürecinde otellerle yaşadıkları en önemli problemin, karar verme aşamasındaki ara süreçlerde yer alamamalarından kaynaklandığını söyleyen Yeğin, bu konuda bir anket yaptıklarını söyleyerek konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu; ”Bu anketin sonucunda aslında satın alma, HK, F&B ve teknik servis profesyonelinin satın alma sürecinde neredeyse hiç etkisi olmadığını ve neredeyse yarı yarıya genel müdür ve otel sahibinin karar sürecini yürüttüğünü gözlemledik. Açıkçası departman müdürlerinin ürün tercihinde önemli bir etkisi olduğunu düşünüyoruz. Minibar bu konuda şanssız bir ürün. Çünkü mobilya ölçüsü için ilk önce düşünülen, ama taşınabilir bir ekipman olduğundan en son alınan bir ürün. Dolayısı ile ara süreçlerde yer alamadığımızdan, mobilya havalandırma sorunlarından yanlış ürün tercihine kadar birçok süreçte bizim haberimiz olmuyor.“ dedi. Yeğin, çözüm noktasında otellere şu tavsiyelerde bulundu; “Enerji tasarrufu, kolay temizlenebilirlik, sürdürülebilir kullanım ömrü için satış sonrası destek imkanları ve mobilya havalandırma projeleri ile kullanımda soğutma performansının önemine dikkat etmeleridir.” Tüm dünyayı etkileyen bu salgın sürecinde üretim ve satış kanallarını sürekli aktif tuttuklarını söyleyen Özgür Yeğin, süreçle ilgili şu bilgileri verdi “Özellikle hammadde tedarik kanallarındaki yavaşlama, maliyet artışları ve finansal araçlardaki daralmayı iyi planlayarak ihracat ağırlıklı çalışmalarımıza devam ettik. Yurt içinde birçok proje ya iptal oldu ya da ertelendi. Ancak beş odadan bin odaya kadar tüm otellere hızlı yanıtlar vererek çalışmalarımıza devam ediyoruz. Pandemi öncesi olduğu gibi şu anda da ne üretimimizde ne de teslim sürelerimizde hiçbir aksama bulunmuyor.”


Turizm Proje Dergisi - Haziran 2021


“PANDEMİ SÜRECİNDE EKİPMAN TERCİHİ NASIL YAPILMALI?”

Oda içinde ziyaretçilerin doğrudan kullandığı ekipmanlar pandemi sürecinde daha da önem kazandı. Kullanıcıların sürekli değişmesi nedeni ile ekipmanlar için ek uygulamaların programa dahil edilmesi gerektiğini belirten KLEO Minibar İş Geliştirme Müdürü Evrim Gür, pandemi sürecinde ekipman tercihine dair şu bilgilere değindi…


Yenisi ile değiştirme veya bakım


Minibarların ekonomik ömürleri 9-11 yıl arasında değişmektedir. Kozmetik (ürün görünümü) olarak minibarlar düzgün olmalı, temizlik ve bakım periyotları sıklaştırılmalıdır. Eğer kısmi yıpranmalar var ise teknik departmanları olan oteller, üreticiden parça değişimi teklifi almalı ya da tüm minibarların bakım ve onarımlarının fabrikada yapılması için re-work teklifi talep etmelidir. Minibarlar eskimiş ise değiştirilmelidir.


Doğru ürün tercihi


Minibar ve mini buzdolabı iki ayrı kavramdır. Mini buzdolabı kişisel kullanım için tasarlanmışken, minibar çoklu ve değişken kullanıcıların taleplerine cevap verir. Mini buzdolabı ile minibarı ayıran en önemli fark buzluktur. Minibarlarda hijyenik ve kolay temizlik açısından buzluk bulunmaz. Böylelikle içeride girinti ve çıkıntı olmayan kullanışlı ve hijyenik bir alan sunulur. Pandemi sürecinde buzluklu dolaplardan uzak durulması gerekebilir. Bir önceki kullanıcının gıda artığını donması için buzluğun üzerinde bekletmesi veya unutması bile o buzdolabının baştan sonra dezenfekte edilmesini gerektirir.

Ürün tasarımı ise, kolay temizlenebilmesi (Easy to Clean) için önemlidir. Hem dış gövdesinde hem de iç hacminde ne kadar az girinti ve çıkıntı var ise, o ürün hem kolay kullanılır hem de kolay temizlenebilir. Bu nedenle karmaşık tasarımları tercih etmemek gerekir.


Performans değerlendirmesi

Minibar, son yıllarda sadece otellerin sundukları içeceklerin bulunduğu bir ekipman olmaktan çıkmıştır. Konuklar yanlarında getirdikleri insülin, ilaç, anne sütü ve bebek malzemesi gibi gıdaları da kaldıkları sürede minibar içerisinde saklamaktadır.

Minibar ürünleri 24 saat oda içerisinde çalışan tek üründür. Ziyaretçilerin kaldıkları otel hakkında fikir edindikleri ekipmanlardan biridir. Bir minibar ne kadar temiz ve uygun performansta çalışıyor ise ziyaretçi o kadar memnun kalmaktadır. Ayrıca ülkemiz iklim koşullarına göre doğru soğutma sisteminin tercih edilmesi de önemlidir. Minibarlar absorbe, peltier ve kompresör sistem olarak 3 farklı soğutma sistemlerinde üretilir.

Absorbe ve Peltier sistemler ısıtma karşılığı soğutma elde ettiklerinden kabin içerisindeki ısı salınımları yüksektir. Bu nedenle soğutma performansları için 20 derecede test edilmiş katalog performans değerlerine değil, gerçek ortamdaki soğutma ve elektrik sarfiyat performanslarını değerlendirmek daha da önem kazanmaktadır. Tercih noktasında şu anda dünyadaki en güncel trend, kompresör sistem

minibarlardır.


MAYIS 2021 - Hotel Restaurant & Hi-tech


“PANDEMİ NEDENİYLE KONUKLARIN EKİPMANLARDAKİ GÖRSELLİĞE ÖNEM VERECEĞİ İNANCIYLA, YENİLEMELERİN KISA VADEDE ARTIŞA GEÇECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUZ”

Şehir otellerinde Türkiye’deki en etkin firmalardan biri olan Kleo, oteller, sağlık kuruluşları, yurtlar, kamu ve özel sektör misafirhaneleri için Minibar Üretimi gerçekleştiriyor. Dergimizin 100’üncü sayısı dolayısıyla bir değerlendirme yapan Kleo MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür, “Derginiz özellikle konaklama endüstrisinde yer alan firmalar için oldukça faydalı çalışmalar yapıyor” dedi.


Kleo MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür, dergimizin, 100’üncü sayısı kapsamında şunları dile getirdi; “Turizm ve Yatırım Dergisi ile ne zaman çalışmaya başladığımızı hatırlamıyorum bile. Yıllardır kesintisiz çalışıyoruz. Sadece reklam frekansları değil, yatırımlar hakkında bilgi alışverişlerimiz de oluyor. Bu bağlamda, derginiz özellikle konaklama endüstrisinde yer alan firmalar için oldukça faydalı çalışmalar yapıyor ve bunları paylaşıyor.”


“İç Anadolu, Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu otellerinin birçoğunda KLEO Minibar kullanılıyor”


Evrim Gür, firmaları hakkında şu bilgileri verdi:
“Kleo olarak oteller, sağlık kuruluşları, yurtlar, kamu ve özel sektör misafirhaneleri için minibar üretimi yapıyoruz. Ayrıca kettle set ve ahşap valizlik konusunda çalışmalarımız bulunuyor. Uzun yıllardır faaliyet gösteren firmamız, sadece satış anında kurumsal alıcılar ile görüşmekle kalmıyor; satış öncesi mobilya projesinden başlıyor, satış sonrası yıllar içerisinde ürünlerin efektif kullanımı için hem destek hem de yenileme projelerimiz ile ilişkilerimizi sürekli aktif tutuyoruz. Yüzde 80 oranında yurt dışı odaklı olan çalışmalarımız, 2008 global krizinden sonra tersine döndü. Şu anda yüzde 40 yurt dışı, yüzde 60 yurt içi yoğunluklu faaliyetlerimiz bulunuyor.”

Kleo’nun bugüne kadar 3 binin üzerinde projede yer aldığını ifade eden Gür, “5 odalı butik otelden 1.200 odalı Resort ya da bölge hastanelerine kadar tüm projelerde yer alıyoruz. Bununla birlikte, çalışmalarımızda kıyı otellerinin oranı son 5 yıldır azaldı. Kıyı oteli yatırımcıları yenilemeleri sürekli öteliyor. Pandemi nedeniyle konukların ekipmanlardaki görselliğe (kozmetiğe) önem vereceği inancıyla, yenilemelerin kısa vadede önemli ölçüde artışa geçeceğini düşünüyoruz. Şehir otellerinde ise ülkemizde en etkin firmayız. Özellikle İç Anadolu, Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu otellerinin birçoğunda KLEO Minibar kullanılıyor. Bunda, geçmişten gelen müşteri memnuniyeti ön plana çıkıyor” şeklinde konuştu.


“Önemli olan, tedarikçinin otelleri desteklemesi kadar otellerin de tedarikçileri desteklemesi”


Evrim Gür, Covid-19 pandemisinin etkileri çerçevesinde, 2020 yılı çalışmalarını şöyle değerlendirdi; “Bu sene işlerimiz yüzde 60 oranında azaldı ama çalışmalarımıza ara vermedik. Hiçbir destekten faydalanmadık. Pandemi öncesi çalışmamız nasıl ise aynı şekilde devam ediyoruz. Zira sektörümüz zaten her zaman risk yönetimi gerektiren ve hazırlıklı olunması gereken bir konumda…

Yıllardır turizm sektöründe dalgalanmalar oluyor. Biz bu dalgalanmalara uygun bir yapı içerisinde çalışıyoruz. Ancak pandemiyi bahane edip hem malzeme tedarikinde hem de satış noktasında işin doğasının dışına çıkılan durumlar oluyor. O zaman firma olarak o durumlardan uzak kalmaya ve başka alternatifler oluşturmaya yönelik aksiyonlar alıyoruz. Zaten bu da risk yönetiminin bir parçası… Önemli olan, tedarikçinin otelleri desteklemesi kadar otellerin de tedarikçileri desteklemesi…”


“Virüs, dondurulmuş bir haznede 5 yıla kadar yaşayabiliyor, bu nedenle minibar ürünleri buzluksuz tasarımda olmalı”


Gür, pandemi sürecinde operasyonlarında meydana gelen değişiklikler için ise, “Pandemi sürecinde COLDWALL(Buzluksuz) Inverter Minibar modellerimizi daha fazla öne çıkardık. Çünkü bu modellerde sadece kabin var. Yani içeride bir çıkıntı ya da bir metal aksam yok. Dolayısıyla bir dakika içerisinde herhangi bir dezenfektan sıvısı ile kolaylıkla temizlenebiliyor. Pandemi sürecinde de kur artışları dışında fiyatlarda güncelleme yapmadık. Ancak üzülerek görüyoruz ki hala Çin’den ithal edilen kişisel kullanım amaçlı tasarlanmış, buzluklu mini buzdolapları (ofis minibuzdolabı) minibar olarak satılıyor ve bazı büyük kıyı otelleri ve hatta büyük zincirler uygun fiyatlı olduğu için bunları satın alıyor. Virüs, dondurulmuş bir haznede 5 yıla kadar yaşayabiliyor, bu nedenle minibar ürünleri buzluksuz tasarımda olmalı. Yani buz var ise hızlıca eritilmeli, buzun olabileceği bir hazneden kaçınılmalı. Unutmamak gerekir ki, minibar sadece otellerin ücretli ya da ücretsiz ürünlerini yerleştirdiği bir ekipman değil, aynı zamanda konukların yanlarında getirdiği ilaç, diyet gıdalar, anne sütü gibi ürünleri saklamaları için gerekli bir ekipmandır” dedi.

Evrim Gür, 2021 sezona yönelik olarak, “Aşının dağıtımı yayılmadan, uçaklar kalkmadan en erken 2021’in 2’nci çeyreğinin ortasına kadar normalleşme beklemiyoruz. Fakat bu süre birçok otel ve tedarikçileri için zor bir süreç yönetimi gerektirebilir” yorumunu yaptı.


ARALIK 2020 - Turizm & Yatırım Dergisi




SÜREÇ İÇERİSİNDE TÜM YETKİLİLERİN GÖRÜŞLERİNİN ALINMASI ÇOK DAHA ÖNEMLİDİR

Kurumsal satış ekibimizin hem mevcut müşterilerimiz hem de yeni müşterilerimiz için birebir görüşme, fuarlar, sosyal medya gibi geleneksel hale gelmiş faaliyetlerin yanı sıra, Kurumsal Müşteri Temsilcimiz ve Teknik Servis Eğitim Yetkilimiz ile sürekli saha ziyaretleri yapmaktadır. Otel projelerine ulaşmak dışında, kullanıcı memnuniyeti kaynaklı, referans odaklı yeni müşterilerin bizlerle doğrudan bağlantıya geçmesi de çok karşılaştığımız bir durumdur. Minibar ürünleri, yatırım aşamasında ilk önce planlanan ancak en son zamanlarda satın alınan ürünlerdir. Aslında bu hem proje hem de yüklenici olarak bizim açımızdan sıkıntılı bir süreç. Bazen mimar ile başlayan süreç yatırım sahibi ile sonlanırken, bazen de housekeeping ile başlayıp teknik müdürler ve sonrasında satınalma müdürü ile tamamlanan süreçler yaşayabiliyoruz. Bize göre süreç içerisinde tüm yetkililerin görüşlerinin alınması çok daha önemli. Yatırımcıların doğrudan alımı, genelde daha önce kullanıp memnun kaldıkları model üzerinden ve genellikle otel gruplarında da sık gördüğümüz bir bağlantı yöntemidir. Yatırımcılar, son 4-5 senedir çok temkinli. Bu nedenle yenilemeler konusunda yavaş hareket etmek ve ertelemek eğilimindeler. Daha çok, eksiklerin tamamlanmasını tercih ediyorlar. Bazı yatırımcılar işletme maliyetlerini düşürecek ürünleri tercih ederken, ilk yatırım maliyetleri geleneksel ürünlere göre yüksek olmasına rağmen satın alıyorlar. Fiyattan öte iki ana kriter öne çıkıyor; estetik ve performans. Biz de bu iki konuda sürekli yenilikler peşindeyiz.


Minibar sadece otel ürünlerinin yerleştirildiği bir ekipman değil, konukların kendi ürünlerini geçici olarak sakladıkları bir ürün


Satınalma sürecinde, otel yöneticileri öncelikle bir marka ya da model için doğrudan firma ile iletişime geçmeli, doğru ve faydalı bilgileri almalı, taleplerini ve merak ettiklerini paylaşmalıdır. Sürekli belirttiğimiz bir konu var. Minibar sadece otel ürünlerinin yerleştirildiği bir ekipman değil, aynı zamanda konukların kendi ürünlerini geçici olarak sakladıkları ve oda içerisinde çok önemsedikleri bir ürün. Dolayısıyla kullanıldığı sürece üretici ile iletişimde olmak, minibarların eksik parçalarının hızlı bir şekilde tedarik edilmesi, servis konusunda sürekli olumlu bir ilişkinin bulunması için önemlidir. Ayrıca yenileme veya yeni yatırımlarda minibar ürünlerindeki gelişmeleri takip etmeleri yararlarına olacaktır. Otel projelerinde, bazı ana konularda yatırımcıların kafası karışık oluyor. Bunun nedeni ise kendi ana gruplarındaki ekipmanların satışını kolaylaştırmak için minibar ürünlerini kullanan bazı online ya da doğrudan kurumsal satış yapan firmalar. Bazen otel profesyonelleri veya yatırımcılar bu firmalara ulaşıyor ve doğru olmayan ya da eksik bilgiler ile donanıyorlar. Sıkıntı yaşadığımız bir diğer konu ise soğutma sistemleri ve enerji değerleri. Ülkemiz sıcak iklim kuşağında. Dolayısıyla soğutma performansı ve sonucunda enerji tüketimi ülkemiz koşullarında değerlendirilmelidir. Yatırımcılardan ve mevcut otel işletmecisi olan otel yetkililerinden beklentimiz, mutlaka ürünleri yakından incelemeleridir. 


ŞUBAT 2020 - Turizm & Yatırım Dergisi



KLEO MİNİBAR

“Fiyat kalite oranı her ne kadar ön planda olsa da bunlara ek olarak satış sonrası maliyetleri de planlamak gerekir. Kleo’nun fiyat politikası ise müşterileri ile kullanım ömrü boyunca iyi bir birliktelik ve başlangıç anlamına gelmektedir” diyen Ticaret Müdürü Evrim Gür sorularımızı yanıtladı.


Firmanızın kuruluş ve gelişim süreci hakkında bilgi verir misiniz?


Firmamız faaliyetlerine 2006 yılında Antalya’da başladı. MiniBar ve Oda Ekipmanları konusunda ihtisas edinen KLEO, yurt içi ve yurt dışında bir çok zincir ve tedarikçileri ile çalışmalar yapmaktadır.


Müşteri portföyünüz ve ürün portföyünüz hakkında bilgi verir misiniz?


Müşterilerimiz arasında Sadece otel ve hastaneler değil, kamu kurumları , sendika misafirhaneleri, fabrika ve şantiye misafirhaneleri, gemi ve tren gibi toplu taşıma kanalları, ilaç firmaları, gıda ve içecek firmaları yer almaktadır. Minibar dışında, Kettle set, oda kasası ve valiz sehpası konularında üretim ve satış yapmaktayız.


Fiyat politikanız hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Fiyat politikamız içerisinde sadece üretim maliyetleri , pazarlama maliyetleri ve ürün geliştirme yatırımları dışında, hizmet sektöründe bulunmamız nedeni ile satış sonrası hizmetler, yedek parça ve bakım maliyetlerini de barındırmaktadır. Dolayısı ile fiyat kalite oranı her ne kadar ön planda olsa da bunlara ek olarak satış sonrası maliyetleri de planlamak gerekir. Rekabet içerisinde ucuz veya pahalı algısının son yıllarda önem kazandığını üzülerek görmekteyiz.

Oysa satış odaklı planlanan fiyat politikası, satış sonrası kullanıcıyı unutma, terk etme, ilgisiz davranma şeklinde sonuçlanan bir seviyede olmaktadır. Kleo’nun fiyat politikası ise müşterileri ile kullanım ömrü boyunca iyi bir birliktelik ve başlangıç anlamına gelmektedir.


Pazarda güven ve kalitenin adresi olmak için yaptığınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?


Kullanıcılar ile sürekli iletişimde olan KLEO, ürün ve hizmet gelişimlerinde Kullanıcı geri bilgilendirmelere çok önem vermektedır. Sadece fuar, workshop vb. günlerle değil, müşteri ziyaretleri ile ürün geliştirmede kullanıcıların katılımlarını sağlıyoruz. Kurumsal müşteri yetkilimiz marka ve ürün gelişimi için ziyaretlerde bulunurken, teknik servis ve eğitim yetkilimiz ise kullanıcılara yeni bilgiler ve güncellemelerde bulunuyor.


Sizce, müşteriler neden sizin firmanızı tercih etmelidir?


Kleo’nun en büyük yeni müşteri kaynağı, mevcut müşterilerimizin tavsiyeleri ve olumlu referanslarıdır. Ürün performans ve işletme imkanlarının verimli olması tercih sebebidir.


Sektörü getirdiğiniz yenilikler hakkında bilgi verir misiniz?


Kleo son 10 yıldır neredeyse her sene yeni bir ürün ya da yeni bir gelişimi kullanıcılarına sunmaktadır. 2020 yılında Dünyada ilk ve tek sunduğu Inverter Minibar ürününü kullanıcılar ile buluşturmuştur. Inverter Minibar A+++ enerji sarfiyatı ile kullanıcıların işletme maliyetini temiz ve çevreci çözümlerle desteklemektedir.


OCAK 2020 - EXECUTIVE HOUSEKEEPER


TÜRSAD - TÜRKİYE TURİZM TEDARİK FUARI'NDAN...


KLEO, TAMAMEN YERLİ VE MİLLİ MODELİ YENİ ÜRÜNÜ INVERTER MİNİBAR'I PİYASAYA SUNMAYA HAZIRLANIYOR

Oteller, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler, kamu kuruluşları gibi birçok özel projede yer alan KLEO, bugün minibar üreticisi olarak lider bir konumda bulunuyor. 2019 yılındaki çalışmalarında ihracata ağırlık veren firma, 2020 yılında ise yeni ürünü INVERTER MİNİBAR’ı piyasaya sunacak.


Yerli ve yabancı markalara ait pek çok otel projesinde yer alan KLEO’un ürün gamı içerisinde MiniBar, kettle, ahşap sunum tepsisi, valiz sehpası gibi ürünler bulunuyor. KLEO, turizm sektörünün yanı sıra sağlık, ulaştırm ve kamu yatırımları ile bankalar, fabrikalar, sendikalar gibi özel kurumlar içerisinde, oda yatırımlarının birçoğunda da yer alıyor.


“Şehir ve butik otelcilikte yatırımlar yavaşlamasına rağmen, yatırım için istek olduğunu, sunduğumuz

tekliflerden fark ediyoruz”


2019 yılında KLEO olarak daha çok ihracata ağırlık verdiklerini ifade eden KLEO Ticaret Müdürü Evrim Gür, 2019 yılını şöyle değerlendirdi; “İç pazarda daralmanın sadece yeni yatırım değil yenileme konusunda da yayıldığını gözlemliyoruz. Turizm ve yatırım konusunda her ne kadar üst perdeden global rekabet için yenilemenin önemi artsa da harekete geçilmediğini gözlemliyoruz. Şehir ve butik otelcilikte yatırımlar yavaşlamasına rağmen, yatırım için istek olduğunu, sunduğumuz tekliflerden fark ediyoruz. 2019 yılı bizim için bu kapsamda 2018 ile aynı geçti diyebiliriz. Özetle sektörde net bir düzelme olduğunu göremiyoruz.” Gür, yer aldıkları projelere ilişkin ise “2019 yılında Mısır ve Orta Doğu pazarındaki taleplerin ciddi arttığını ve ağırlıkla bu bölgelere ihracat yaptığımızı söyleyebilirim.  Avrupa pazarında ise yatay bir seyir var. Yani düşme veya artış söz konusu değil. Yurt içinde sadece otellerde değil, hastane ve kamu projelerinde yer almaya devam ediyoruz. Bu arada talepler Ekovat sisteme kayıyor. O yüzden bu soğutma sistemi için tanıtımlara ağırlık vermeye başladık” dedi.


“Müşterilerimizi biz destekleyeceğiz, onlar da bizleri ve bu teknolojiyi destekleyecekler”


KLEO olarak her sene yeni bir model veya özellik sunduklarını ve sektörün de bunun bilincinde olduğunu belirten Gür, 2020 yılına yönelik çalışmalarını şöyle ifade etti; “Üretimdeki büyüme çok satışla olmalıdır, mantığı yerine müşterileri kazanmak ve ihtiyaçlarını optimum düzeyde karşılamak olduğunu prensip edindik. Dolayısıyla müşterilerimizi biz destekleyeceğiz, onlar da bizleri ve bu teknolojiyi destekleyecekler. KLEO olarak her sene yeni bir model ya da özellik sunduğumuzu sektör çok iyi bilmektedir. 2020 yılında dünyada ilk ve tek olarak piyasaya sunduğumuz INVERTER MINIBAR ürünlerine ciddi bir talep olacağını düşünüyoruz.

Tamamen yerli ve milli üretilen bu modelde kullanılan INVERTER KOMPRESÖR için çok önemli bir özel sektör üreticisinden teknoloji desteği aldık. 23-29 desibel gibi neredeyse kulak hizasında bile duyulmayan özel bir kompresör. Bunun tanıtımını kullanıcıların ürünü yakından incelediğinde fark edeceklerini bildiğimiz için yurt içi ve yurt dışı neredeyse tüm fuarlara katılma kararı aldık.”


“Alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor”


Fuarlardan aldıkları geri dönüşlerin kendileri adına oldukça önemli olduğuna değinen Gür, katılım sağlayacakları ANFAŞ Hotel Ekipmanları Fuarı için, “Bizim için en önemlisi, yaptığımız işin, ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesi ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmasıdır. Aldığımız geri dönüşler bizim en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor. En önemli fark ise bir Antalya firması olarak ev sahibi konumunda olmamızdır” dedi.


OCAK 2020 - Turizm & Yatırım Dergisi


KLEO MİNİBAR DÜNYANIN İLK 'İNVERTER MİNİBAR' LANSMANI İLE THE HOTEL SHOW DUBAI'NİN İLGİ ODAĞI OLDU 

17 - 19 Eylül 2019 tarihleri arasında Dubai Dünya Ticaret Merkezi’nde gerçekleşen The Hotel Show Dubai, 70 Türk firmasının katılımıyla 20. kez kapılarını açtı. KLEO MiniBar ekonomik, ergonomik ve ekolojik çözümleri ile fuardaki yerini aldı. Bugün 50’den fazla ülkeye ihracatını sürdüren firma, dünyada ilk defa üretilecek ‘Inverter Minibar’ lansmanını da fuar kapsamında düzenleyerek ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.


Arslan: “Dünyanın ilk ‘Inverter

Minibarı’nı ürettik”


Dubai’de mevcut projeler kadar yenileme projelerinin de talep gördüğünü, sektöründe bir ilk olarak üretilecek Inverter Minibar lansmanını bu fuarda gerçekleştirdiklerini ifade eden KLEO MiniBar Dış Ticaret Müdürü Yüksel Arslan, yeni yatırıma ilişkin şu bilgileri aktardı:


“EMEA ve özellikle UAE en çok görüşme ve ticaret yaptığımız bölgelerdir. Dubai’de mevcut projeler kadar yenileme projelerinin de talep gördüğünü biliyoruz. Bu nedenle The Hotel Show 2019 fuarında dünyada ilk defa üretilecek Inverter Minibar lansmanını gerçekleştirdik” dedi. Inverter Kompresörün Türk üretimi olup, bu yeni ürünün tamamen yerli ve milli bir kimlik altında uluslararası turizm profesyonellerine sunulduğu bilgisini paylaşan Arslan, “Inverter teknolojisi öncelikle klimalardan başlayarak birçok alanda (çamaşır makinası, bulaşık makinası vs. ) kullanılmaktadır.

Ancak Inverter MiniBar uygulaması ilk kez KLEO tarafından 2 yıl süren bir ArGe çalışması neticesinde ortaya çıkılarak The Hotel Show 2019 Fuarı’nda sergilendi. A+++ olan bu ürün normal bir kompresörden %30 daha verimli olup, MiniBar ürünü için tasarlandı” diye konuştu.


“Turizm profesyonelleriyle yeniden buluşmak keyif vericiydi”


The Hotel Show Dubai’nin sektörde 5-6 önemli buluşmadan birine ev sahipliği yaptığını belirten Yüksel Arslan, fuara ilişkin “Katılımcı ve ziyaretçi profili tatminkar ve iş görüşmeleri daha profesyonel. Dolayısıyla her ne kadar global durgunluk etkili olsa da turizm profesyonelleriyle yeniden buluşmak keyif vericiydi” sözleriyle olumlu değerlendirmelerini paylaştı. Arslan ayrıca, fuara katılımlarında lojistik ve stand tasarımının yanı sıra her türlü destekleri için de İstanbul Ticaret Odası’na teşekkür ettiklerini belirtti.


“Inverter Minibar için iyi bir lansman sürecini başlatmayı planlıyoruz”


KLEO MiniBar’ın yıl sonuna ilişkin hedef ve yeni yatırım planlarına değinen Yüksel Arslan, “KLEO MiniBar olarak ihracatta artış eğilimimiz devam ediyor. Özellikle ihracat yaptığımız firmaların önceden olduğu gibi stoklu çalışmadıklarını görüyoruz. Daha çok proje bazlı ve operasyonel maliyetlerin minimum hedeflendiği bir strateji benimseniyor.

Satış stratejilerimizi buna göre yeniden şekillendiriyoruz. Yeni yatırım olarak uzun süredir devam eden ancak yeterli zaman ve bütçe ayıramadığımız ‘Duvar Tip Minibar’ modeline ağırlık vermeyi düşünüyoruz. Ayrıca Inverter Minibar için iyi bir lansman sürecini başlatmayı planlıyoruz” diye konuştu.


EKİM 2019 - hotel restaurant & hi-tech


"HER AN BÜYÜK BİR SÜRPRİZ YAPABİLİRİZ"

Kurulduğu günden bu yana yaklaşık 50 ülkeye ihracat yapan, yurt içindeki marka değerini ve güçlü konumunu her yıl pazara sunduğu yeni ürün özellikleriyle artıran KLEO MiniBar, Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına son hızıyla devam ediyor. "Her an büyük bir sürpriz yapabiliriz" diyen

KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin ile firmanın yurt içi ve yurt dışı pazar hedeflerini ve 2019 yılına ilişkin planlarını konuştuk.


KLEO’ MiniBar'ı tanıtarak faaliyetlerinden ve ürün gamından bahseder misiniz? Horeca sektörüne hangi ekipman ağıyla hizmet veriyorsunuz?


KLEO MiniBar; en çok bilinen markalar arasında yerini almıştır. Ulusal ve uluslararası tüm firmalar ile çalışan firmamız müşterilerine sadece satış aşamasında fiyat odaklı hizmet vermek yerine satış öncesi ve sonrası geri dönüşler alarak ürünlerini ve hizmetlerini sürekli güncellemektedir.

Ürün portföyümüz içerisinde minibar, kettle, ahşap sunum tepsisi ve valiz sehpası gibi sadece oda içerisinde kullanılan ürünler bulunmaktadır. Sadece oda içi ekipmanlarında uzmanlaşmış piyasadaki çok az firmadan biriyiz.


Yurt içinde ağırlıklı hangi sektör ve bölgelere hitap ediyorsunuz? Horeca kanalındaki rekabet gücünüz, pazar payınız nedir?


KLEO; Otel, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler gibi birçok özel projede yer almaktadır. Seyahatler de neredeyse her otelde bir Kleo ürünü ile karşılaşmak mümkündür.

Firma olarak sadece turizm değil; sağlık, ulaştırma ve kamu yatırımları ile bankalar, fabrikalar, sendikalar gibi özel kurumlar içerisinde, oda yatırımlarının çoğunda yer alıyoruz.


İhracat yapıyor musunuz? Firmanızın yurt içi ve yurt dışı pazar payı nedir?


Kleo kurulduğu günden bu yana yaklaşık 50 ülkeye ihracat yapmaya devam etmektedir. Çok ciddi projelerde yer aldığımızdan yurt dışı pazar payımız her geçen gün daha da artmaktadır. Yurt içinde ise marka değerini ve güçlü konumunu korumaktadır.


Üretim kriterlerinizi neler belirliyor? Kalite standartlarınızdan bahseder misiniz biraz da?


Minibar projelerinde özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modeller tercih edilmekte. Bunun sebebi ise, odaların daha kullanışlı ve oda ekipmanlarının kolay kullanımına yönelik tasarımlar yapılması.

Oteller genellikle rekabet ve global standartlara yönelik oda ekipmanlarını tercih ederken, son yıllarda güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen (easy to clean) ve hijyenik ürünlere yönelmeye başladı. Havalandırma, ses izolasyonu, elektrik ve yangın güvenliği sağlayan, sağlıklı ve kolay temizlenebilen malzemeler ileriki yıllarda da gündemde olacaktır.


Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarınızdan da bahseder misiniz?


Tedarikçilerimizden aldığımız geri dönüşler ise en önemli Ar-Ge kaynağımızı oluşturmaktadır. Önemli olan yaptığımız ürünün, hizmetin, yeniliklerin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda kurumsal alıcılarla ikili ilişkileri en yüksek seviyede tutan sektördeki nadir firmalar arasında yer alıyoruz. Dolayısıyla alınan bilgiler ışığında Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız çok hızlı ilerliyor.

Örneğin 2015 yılı ANFAŞ Fuarı'ndan gelen geri dönüşler doğrultusunda 2016 yılında enerji sınıfı A+++ olan Ekovat (Kompresörlü)Sistem Mini Barlarımıza RTC (Real Time Clock- Uyku Modu) özelliğini ekledik. Ekovat Sistem Mini Barlarımız, Absorbe Sistem Mini Barlarımıza göre 2,5 kat daha iyi soğuturken 6 kat daha az enerji tüketir hale geldi.

Böylelikle sektöründe enerji sınıfında A+++ ürün üreten ilk ve tek firma olduk. Haklı gururunu yaşıyoruz.


Firmanız için 2018 yılı nasıl geçti? Bu yıla ilişkin projeleriniz, hedefleriniz, yatırımlarınız neler olacak? Yıla hangi yeni ürün ve projelerle giriyorsunuz?


2018, firmamız için oldukça başarılı geçti. Bu doğrultuda yatırımcıların da 2019 yılını görmek isteyeceklerini ve sonrasında yeni yatırımlara hız vereceklerini düşünüyorum.

Türkiye’de rekabet doğrudan fiyat anlamına geliyor. Oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de çok önemli. Otellerin işletme sürecinde, enerji ve garanti sonrası bakım maliyetlerinin, personel etkinlikleri ve müşteri memnuniyeti önemli bir konu. Bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya çalışıyoruz.


"Fiyat değil, kalite odaklı ürünler tercih edilmelidir"


Son yıllarda bazı büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak amacı ile kişisel perakende kullanıcıları için tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerini sektörde minibar olarak sunuyor.

Özel ve kamu hastanelerindeki ürünlerin buzluksuz olması özellikle hepatit virüsünün barınmaması açısından önemli. Minibar ile mini buzdolabı arasındaki en önemli farklardan biri de budur. Minibarlar da buzluk yoktur. Yatırımcılara bununla ilgili aradaki çok önemli farkları anlatmak için çaba gösteriyoruz. Kesinlikle fiyat odaklı değil, kalite odaklı ürünler tercih edilmelidir. Yatırım maliyetleri yerine işletme maliyetleri de göz önünde bulundurulduğunda, ürünlerin uzun ömürlü olmasının yanı sıra ciddi tasarruflar da sağlanmaktadır.

Hedeflerimiz doğrultusunda üretim kapasitemizi ve personel sayımızı arttırıyoruz. Uluslararası bir oteller zincirinin talebi üzerine Türkiye’nin ilk 20 litre minibarını üretmeye başladık.

Kleo MiniBar, her yıl yeni bir ürün ya da yeni bir özellik sunan firma olarak tanınır. Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız son hız devam ediyor. Her an büyük bir sürpriz yapabiliriz.


EYLÜL 2019 - hotel restaurant & hi-tech


MİNİBAR SEÇİMİNDE BUNLARA DİKKAT!

Yerli ve yabancı markalara ait birçok otel projesinde yer alan Kleo MiniBar’ın Satış Müdürü Özgür Yeğin otellerin minibar seçiminde dikkat etmesi gereken noktaları anlattı.


Müşterilerin odalarında en sık kullandıkları ürünlerden birisi olan minibarların kalitesi oteller için büyük öneme sahip.


“Mini buzdolapları mini bar diye satılıyor”


Kleo MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin, minibar ürünlerinde güvenlik açığı olmayan, kolay temizlenebilen, hijyenik ve enerji sarfiyatına dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. “Türkiye’de rekabet doğrudan fiyat anlamına geliyor, oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de önemlidir. Otellerin işletme sürecinde, enerji ve garanti sonrası bakım maliyetlerinin, personel etkinlikleri ve müşteri memnuniyeti çok önemlidir. Bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya çalışıyoruz.

Son yıllarda bazı büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak amacı ile kişisel perakende kullanıcıları için tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerinin sektörde minibar olarak sunuluyor. Oysa ürünlerin buzluksuz olması özellikle hepatit virüsünün barınmaması açısından önemlidir. Minibar ile mini buzdolabı arasındaki en önemli farklardan biri de budur. Minibarlarda buzluk yoktur. Yatırımcılara bununla ilgili aradaki çok önemli farkları anlatmak için çaba gösteriyoruz. Kesinlikle fiyat odaklı değil kalite odaklı ürünler tercih edilmelidir. Yatırım maliyetleri yerine işletme maliyetleri de göz önünde bulundurulduğunda, ürünlerin uzun ömürlü olmasının yanı sıra ciddi tasarruflar da sağlanmaktadır.


”Çok ciddi yatırımlar yaptık"


Yeğin, minibarda dünyada sayılı üreticilerden, Türkiye’de ise lider marka olan Kleo’nun üretimde çevreci gaz kullanımına öncülük ettiğini ayrıca ürünlerinin A+++ olarak adlandırılan yeşil enerji sınıfında olduğunu vurguladı. Turizm sektöründeki toparlanmanın minibar satışlarını da hareketlendirdiğini ifade eden Yeğin, 2018’de ciddi büyüme sağladıklarını bu yıl personel, makine ve teçhizat için çok ciddi yatırımlar yaptıklarını ifade etti.


İstanbul Havalimanı oteli müşterileri de Kleo’yla serinliyor


Kleo turizm sektöründe müşteri ağını genişletmeye devam ediyor. Nisan ayı başında İstanbul Havalimanı’nda açılan Yotel, Kleo minibarlarını tercih etti. Yotel İstanbul Havalimanında 451 oda ile hizmet veriyor. Konaklama sektöründe Ramada, Hilton, IHG, TUI, Marriott, Sheraton, Accor, Radisson Blu, Holiday Inn gibi yabancı zincir markaların yanı sıra, yerli zincir markalardan Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Elexus, Xanadu, Rixos’ta da Kleo minibarları kullanılıyor.

Kleo; oteller, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler gibi birçok özel projede ürünleriyle yer alıyor.


55’ten fazla ülkeye ihracat


Kleo Satış Müdürü Özgür Yeğin 55’in üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi. Birçok Avrupa ve Arap ülkesiyle ciddi ticaret hacimleri olduğunu dile getirdi. Yeğin, Avrupa’da Almanya, İsviçre, İngiltere, Yunanistan Ortadoğu’da da Mısır, Cezayir, Tunus, Suudi Arabistan gibi bir çok ülke ile aktif olarak çalıştıklarını ifade etti.


 


MAYIS 2019 - Hotel Dergisi


KLEO MİNİBAR, 2019 HEDEFLERİ DOĞRULTUSUNDA ÜRETİM KAPASİTESİNİ ARTIRIYOR

Kleo; oteller, öğrenci yurtları, misafirhaneler ve hastane odaları başta olmak üzere kişisel kullanım gerektiren ofis, taşıtlar, yaşam destek konteynerleri, askeri projeler gibi birçok özel projede ürünleriyle yer alıyor. 2018’de yerli ve yabancı markalara ait birçok otel projesinde yer alan firma, yüzde 40’lık büyümeyle yılı noktalarken, 2019’a yönelik Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.


Kleo MiniBar, turizmin yanı sıra sağlık, ulaştırma ve kamu yatırımları ile bankalar, fabrikalar, sendikalar gibi özel kurumlar içerisinde, oda yatırımlarının birçoğunda yer alıyor. 2018’in Kleo için gayet başarılı bir yıl olduğunu dile getiren Kleo Satış Müdürü Özgür Yeğin, “Yüzde 40 gibi ciddi bir büyüme gerçekleştirdik. Son dönemde yaşadığımız kur dalgalanmalarından biraz etkilenmiş olsak da yıl sonu hedeflerimize ulaştık” ifadelerini kullandı. Yeğin, 2018’de referanslarına ekledikleri projelere yönelik, şunları aktardı; “Konaklama sektöründe Ramada, Hilton, IHG, TUI, Marriott, Sheraton, Accor, Radisson Blu, Holiday Inn gibi yabancı zincir markaların yanı sıra, yerli zincir markalardan Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Elexus, Xanadu, Rixos’un yatırımlarında ve Türkiye’nin birçok yerinde yapılan yeni önemli projelerde yer aldık. Son olarak 3. Havalimanı İGA/Yotel Hotel projesi de bizi tercih etti. Sağlık sektöründe ise birçok şehir; üniversite, eğitim araştırma ve zincir hastane projesinin tercihi olduk.”


“Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız son hız devam ediyor”


Kleo açısından turizm sektörüne yönelik de değerlendirmelerde bulunan Yeğin, “2018’de turizm sektöründeki iyileşme firmamıza çok olumlu yansıdı. Her ne kadar daralmadan dolayı yeni otel proje sayısı azalsa da mevcut projelerin yenileme ve dönüşüm çalışmaları ağırlık kazandı. Bu da bize 2016 yılında lansmanını yaptığımız, dünyada ilk uyku modlu olan kompresörlü ürünümüzü sunma ve binlerce odada kullanılmaya başlanması fırsatını sağladı. 2019 için ise harika bir yıl planlıyoruz. Hedeflerimiz oldukça büyük. Bu sebeple üretim kapasitemizi arttırıyoruz” dedi. “Turizm sektöründe markamızın liderliğini korumak, devam ettirmek için pazarın yüzde 70’ini devamlı elimizde tutmamız gerekiyor” diye devam eden Yeğin, “Tedarikçilerimizin geri dönüşleri ürünlerimizi geliştirmemize ve iyileştirmemize büyük katkı sağlıyor. Örneğin yabancı bir oteller zincirinin talebi üzerine Türkiye’nin ilk 20 litre minibarını üretmeye başladık. Kleo MiniBar, her yıl yeni bir ürün ya da yeni bir özellik sunan firma olarak tanınır. Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarımız son hız devam ediyor. Her an büyük bir sürpriz yapabiliriz” ifadelerini kullandı.


‘’İlk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de önemli’’


Yeğin, rekor kıran bir 2018 yılı geçirdiklerini, yatırımcıların 2019 yılını da görmek isteyeceklerini sonrasında yeni yatırımlara hız vereceklerini düşündüğünü belirterek konuşmasını şöyle tamamladı; “Türkiye’de rekabet doğrudan fiyat anlamına geliyor, oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de önemlidir. Otellerin işletme sürecinde, enerji ve garanti sonrası bakım maliyetlerinin, personel etkinlikleri ve müşteri memnuniyeti çok önemlidir. Bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya çalışıyoruz. Son yıllarda bazı büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak amacı ile kişisel perakende kullanıcıları için tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerinin sektörde minibar olarak sunuluyor. Özel ve kamu hastanelerindeki ürünlerin buzluksuz olması özellikle hepatit virüsünün barınmaması açısından önemlidir. Minibar ile mini buzdolabı arasındaki en önemli farklardan biri de budur. Minibarlarda buzluk yoktur. Yatırımcılara bununla ilgili aradaki çok önemli farkları anlatmak için çaba gösteriyoruz. Kesinlikle fiyat odaklı değil kalite odaklı ürünler tercih edilmelidir. Yatırım maliyetleri yerine işletme maliyetleri de göz önünde bulundurulduğunda, ürünlerin uzun ömürlü olmasının yanı sıra ciddi tasarruflar da sağlanmaktadır.”


OCAK 2019 - Turizm & Yatırım Dergisi


OTELLER GÜVENLİK AÇIĞI OLMAYAN, YEŞİL ENERJİLİ, KOLAY TEMİZLENEBİLİR, HİJYENİK ÜRÜNLERE YÖNELİYOR.

Dünyanın ilk duvar tipi MiniBarı olarak sunduğu KEB20C Modeli, Ekovat Sistem A+++ ve Realtime Clock gibi sistemler geliştirerek dünyada ilklere imza atan KLEO MiniBar; 2018 yılında da bu ilklere devam ediyor. 


Otellerin son yıllarda güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen ve hijyenik ürünlere yönelmeye başladığını söyleyen KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin, bu yönelimin gelecek yıllarda da gündemde olacağını belirtti.


Ulusal ve uluslararası zincir otellerden gelen talepler doğrultusunda 20 litre serisini Türkiye’de üreten ilk firma olan KLEO’nun KEB20C modelinin 3. jenerasyonu, yüzde 100 milli tasarımla son şeklini aldı. 4. jenerasyon çalışmalarını ise Akdeniz Üniversitesi ile gerçekleştirdiklerini söyleyen KLEO MiniBar Satış Müdürü Özgür Yeğin, “Bu konuda devlet teşviki ile yol almak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu ürün, dünyada ilk KLEO tarafından üretildi. Avrupa’da bir üretici bu modelin benzerini üretmeye başladı, ancak ürünümüz rekabet noktasında konumunu korumaya devam ediyor.” dedi.


“A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modeller tercih ediliyor”


Minibar projelerinde özellikle A+++ düşük enerji sarfiyatlı ve düşük hacimli modellerin tercih edildiğini aktaran Yeğin, bunun nedeninin, odaların daha kullanışlı ve oda ekipmanlarının kolay kullanımına yönelik tasarımlar yapılması olduğunu kaydederek şunları söyledi; “Oteller genellikle rekabet ve global standartlara yönelik oda ekipmanlarını tercih ederken, son yıllarda güvenlik açığı olmayan, yeşil enerjili, kolay temizlenebilen (easy to clean) ve hijyenik ürünlere yönelmeye başladı. Havalandırma, ses izolasyonu, elektrik ve yangın güvenliği sağlayan, sağlıklı ve kolay temizlenebilen malzemeler ileriki yıllarda da gündemde olacaktır.”


“Ürün tercihi kalite odaklı yapılmalı”


Türkiye’de rekabetin doğrudan fiyat anlamına geldiğini ifade eden Yeğin, “Oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de önemlidir.” dedi. Otellerin işletme sürecinde, enerji ve garanti sonrası bakım maliyetlerinin, personel etkinliklerinin ve müşteri memnuniyetinin çok önemli olduğuna vurgu yapan Yeğin, bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya çalıştıklarını belirtti. Son yıllarda bazı büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak amacı ile kişisel perakende kullanıcıları için tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerinin sektörde minibar olarak sunulduğunu ve satışının yapıldığını söyleyen Yeğin, “Özel ve kamu hastanelerindeki ürünlerin buzluksuz olması özellikle hepatit virüsünün barınmaması açısından önemlidir. Minibar ile mini buzdolabı arasındaki en önemli farklardan biri de budur. Minibarlarda buzluk yoktur. Yatırımcılara bununla ilgili aradaki çok önemli farkları anlatmak için çaba gösteriyoruz. Kesinlikle fiyat odaklı değil kalite odaklı ürünler tercih edilmelidir. Yatırım maliyetleri yerine işletme maliyetleri de göz önünde bulundurulduğunda ürünlerin uzun ömürlü olmasının yanı sıra ciddi tasarruflar da sağlanmaktadır.” şeklinde konuştu.


“Hızlı çözüm için her türlü çabayı göstermek temel ilkelerimiz arasında”


KLEO’nun ürün gamının yanı sıra satış ve satış sonrası süreçleri hakkında da bilgi veren Özgür Yeğin, şunları aktardı; “KLEO konaklama sektöründe lider marka olarak; minibar, kettle, safebox, sunum tepsisi ve valiz sehpası gibi ürünleriyle yer almaktadır. Satış aşamasında minibar, mobilya tasarımı açısından ilk önce düşünülen, ancak son süreçte satın alınan ürün grubundadır. Dolayısıyla ara süreçte mobilya havalandırması ve oda akustik etkenlerinin incelenmesi için müşterinin bizlerle sürekli temasta olmasını istiyor ve bu süreçte gerekli tüm proje desteğini veriyoruz. Satış sonrası, minibarlarımızın servis garanti süresi 3 yıl, yedek parça bulundurma garanti süresi ise 10 yıldır. Özel üretim kettle ürünümüz ise 2 yıl değişim garantilidir. Servis ve yedek parça müdürlüğümüz ile sektöre hızlı çözüm sağlamak için her türlü çabayı göstermek temel

ilkelerimiz arasında yer almaktadır.” dedi.


AĞUSTOS 2018 - Hotel Dergisi

Sayfayı Paylaşın

Share by: