2016 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015 2016
2016 ocak 2015 ocak 2015 ocak 2015
ocak 2015 ocak 2015 aralık 2014 kasım 2014
nisan 2014 ocak 2014 kasım 2013 ekim 2013
ocak 2013 ocak 2013 haziran 2012 kasım 2012
ekim 2012 eylül 2012 eylül 2011 haziran 2010


Hilton Garden Inn Sivas’ta Kleo’nun A+++ Yeşil Enerji özellikli minibarı kullanıldı

Otel projelerine minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünler sunan Kleo’nun, her yıl 70 bin
ürünü otel odalarındaki yerini alıyor. Sağlık ve perakende sektörlerine yönelik de ürün ve hizmet sunan Kleo, minibar üretim
alanı ve kapasitesinde dünyanın 3’üncü büyük firması konumunda bulunuyor. Hilton Garden Inn Sivas projesinde Kleo’nun
Reltime Clock özellikli A+++ Yeşil Enerji özellikli minibar modeli kullanıldı

Konaklama, sağlık ve perakende sektörlerine yönelik minibar, şişe soğutucu ve derin dondurucu üretimi gerçekleştiren Kleo,
kurulduğu 1992 yılından bu yana turizm sektörüne ürün ve hizmet sağlıyor. Otel projelerine yönelik minibar ve oda
ekipmanlarında saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set ile oda kasası gibi ürünlerle hizmet veren Kleo, Türkiye’de birçok
projede ilk anılan marka olarak dikkat çekiyor. 2000’li yıllardan sonra kapsamını genişleterek sağlık ve perakende alanlarına
yönelik de üretim yapmaya başlayan Kleo, bugün iki fabrikada 320 çalışanı ile minibar üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın
3’üncü büyük firması konumunda.

Kleo, ürün kullanımında müşteri kadar otel yönetiminin de rahat etmesine önem veriyor

Portföylerinde bulunan ürünler hakkında bilgi veren Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, ürün kullanımında müşteri kadar
otel yönetiminin de rahat etmesine önem verdiklerini vurguladı. Gür, minibar ürünlerinde birçok alternatif sunarken oda
kasası (safebox) için tek bir model önerip, bunun tercih edilmesini sağladıklarını belirtti. Kettle setlerde ise standartlarını en
üst seviyeye ulaştırdıklarını ifade eden Gür, “Ahşap sunum tepsilerimizin köşelerini de oval hatlı üretiyoruz. Kamuoyunu
ilkler konusunda her yıl en az yeni iki model ya da özellik olarak bilgilendiriyoruz” dedi. Kleo’nun her yıl toplam 70 bin ürün ile
otel odalarında yer aldığını ifade eden Gür, Kleo’yu tercih eden otel markaları arasında; Sheraton, Accor, Ramada, Hilton,
IHG, TUI, Marriott gibi yabancı zincirler ile Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon,
Güral, Göçtur ve Xanadu markalarını örnek gösterdi.

“Hilton Garden Inn, Sivas için önemli bir değer olacaktır”


Kleo olarak Hilton markaları ile çalışmakta olduklarını hatırlatan Evrim Gür, “En son Hampton By Hilton Kahramanmaraş ve
Sabiha Gökçen otellerinin projelerini gerçekleştirdik. Hilton Garden Inn Sivas’ın yatırımcısı ile görüşmelerimiz bir yıl öncesinden
başladı” dedi. Gür, “Bu projede A+++ Yeşil Enerji özellikli minibar modellerimiz kullanıldı. Bu modellerde Realtime Clock (RTC)
Özellik bulunuyor. Bu özellik sayesinde işletme, soğutma düzeyleri ve çalışma saatlerini ayarlayabiliyor. Ürün sürekli defrostlama
ile kendi bakımını kendisi yapabiliyor” dedi. Tedarikçi gözüyle Hilton Garden Inn Sivas’ı değerlendiren Gür, şöyle konuştu;
“Ülkemizde şehir otellerinin ayrı bir önemi bulunuyor. İş seyahatleri ve yurt dışı ziyaretçilerin uluslararası standartlarda
konaklamayı istemeleri bu önemi daha da artırıyor. Dolayısıyla Hilton Garden Inn, Sivas için önemli bir değer olacaktır. Ancak
şehir otelciliği ve zincir markalara milli markaların da eklenmesi en büyük arzumuzdur.”

ŞUBAT 2017 - Turizm & Yatırım Dergisi - Hilton Garden Inn Sivas Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

KLEO Ticaret Müdürü Evrim Gür: “Minibar sektörüne yönelik yatırımlarımız devam edecek”

KLEO, yüksek kalite politikası ile minibar sektörünün öne çıkan firmalarından. Gelişmiş teknolojik imkanlara sahip altyapısı
ve inovatif çözümleri ile sektöre yenilikçi projeler üreten firma, yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da etkili bir ticari
hacime sahip. KLEO Ticaret Müdürü Evrim Gür ile gerçekleştirdiğimiz bu röportajda, firmanın üretim kapasitesi, 2017 yılına
yönelik hedefleri ve yeni projelerini konuştuk.


Evrim Bey, KLEO’nun üretim faaliyet alanı olan minibar ürün gruplarıyla ilgili konuşmaya başlamadan önce sizi kısaca
tanıyabilir miyiz? Kendinizden, ekibinizden ve profesyonel tecrübelerinizden bahseder misiniz?


Üniversite yıllarımda başladığım minibar sektöründe 18. yılın içerisindeyim. Bu süre zarfında kurumsal satıştan daha çok ürün
ve marka yönetiminde neler yapabilirim konularını araştırdım. Turizm, toplumların gelişmesine paralel sürekli evrilen bir sektör.
Sadece otel malzemelerinin yapıları değil, ihtiyaçlar da değişebiliyor. Bu ihtiyaçların işletme ile müşterileri arasındaki etkileşiminde
nasıl faydalı olabilirim konusunu çok önemsedim. Toplam kalite sıfır hata prensipleri ile ben ve tüm ekibimiz oldukça verimli
çalışmalar yaptık.

KLEO’nun üretim kapasitesinden ve ürün portföyünden bahseder misiniz? Firma olarak pazara sunduğunuz minibar
sistemleri hakkında bilgi verebilir misiniz?


KLEO Absorbe Sistem ve Kompresör Sistem Minibar üretmektedir. Kompresör (ekovat) sistem üretiminde dünyada üretim yapan
3 firmadan biri, Türkiye'de ise tektir. 20, 35, 45 ve 60 litre hacimlerde üretim yapmaktadır. Son 5 yıldır otel, hastane ve kamu
misafirhanelerinin büyük bir kısmı A+++ Enerji Sınıfı Ekovat Sistem minibarlara yönelmiştir. KLEO, günlük 300 adet üretim
kapasitesi, üretim alanı ve satış sonrası teknik servis ağında Türkiye’nin en büyük üreticisidir.

Yurt içi ve yurt dışı pazarda kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz? Firmanızın genel büyüme stratejisi nedir?

KLEO, 6 odalı butik otelden 1100 odalı resort otellere kadar yüzlerce müşterisi olan bir firmadır. Minibar ürünleri sadece otel,
hastane ve kamu misafirhanelerinde değil; banka genel merkezleri, holding binaları, kamu binaları, fabrika misafirhaneleri,
ambulans vb. profesyonel taşıt araçları, deniz araçları ve hatta tren makina ve vagonlarında kullanılmaktadır. KLEO her an
her yerde kullanıcıların karşısına çıkabilmektedir. Yurt dışında ise, ağırlıkta ülkelerin kurumsal satış yapan firmalara OEM
üretim yapmaktadır. Ancak son 5 yıldır KLEO markasının yurt dışında dolaşımı için çalışmalar yapılmaktadır. Büyüme stratejisi
olarak yatırımcıların minibar konusunda güçlü bir tedarikçisi olmayı hedeflemiştir.

İhracat payınız nedir? Bu oran dünyada ülkeler bazında ne şekilde dağılım gösteriyor?

2008 yılı global krizden dolayı ihracat noktasında ciddi sıkıntılar başlamıştır. Bu sıkıntılar Türkiye’de yatırımları etkilemese de
yurt dışındaki birçok pazarda ciddi etkiler oluşturmuştur. Stok maliyetlerinin arttığı bu süreçte ciddi bir daralma gerçekleşmiştir.
2013 yılından itibaren büyük üretici ülkelerdeki olumsuz ekonomik sinyaller EURO / USD paritesini ters yöne çevirmiş olsa da
özellikle dünya ticaretinin yoğun olduğu Avrupa pazarında bir canlanmaya sebep olmamıştır. Dolayısıyla ihracatta ciddi
düşüşlerimiz olmuştur. Vietnam’dan Meksika’ya kadar ihracat yapmaktayız. Ancak büyük ağırlık Avrupa pazarıdır.

Teknoloji, Arge ve Ürge konusunda yürüttüğünüz çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Minibar teknolojileriyle
Horeca kanalına kattığınız değerler nelerdir?

KLEO her yıl 2 önemli know-how ile fuarlarda müşterileri ile buluşmaktadır. ÜRGE çalışmalarının en önemli katkısını müşteriler
gerçekleştirmektedir. Satış ekibi ile müşterileri arasında ciddi bir bağ bulunmaktadır. KLEO olarak satış her zaman 2. planda
olmuştur. 2016 yılında Realtime Clock özellikli ekovat sistem minibarlar ile A+++ Enerji düzeyine ulaşılmıştır. Ayrıca kullanıcılar
otel lokasyon, hizmet yapıları ve müşteri beklentilerine göre çalışma saatleri, soğutma şekilleri (fresh mod – kiler mod) ayarlama
yapabilmektedir. Duvara asılan modelimiz son 5 yıldır üretilmekte ve 2016 yılında ilgiyi artırmaktadır.

Piyasa rekabet koşullarını göz önünde bulundurarak ürünlerinizde rakip firmalara göre müşterilerinize ne gibi
yenilikler sunuyorsunuz?

Maalesef ülkemizde rekabet doğrudan fiyat anlamına gelmektedir. Oysa ilk yatırım maliyeti kadar işletme maliyeti de önemlidir.
Otellerin işletme sürecinde enerji maliyetleri, garanti sonrası bakım maliyetleri, işletme personelinin etkinlikleri ve müşteri
memnuniyeti çok önemlidir. Bu sebeple rekabette özellikle bu kavramları ön planda tutmaya çalışıyoruz. Ancak son 2 yıldır bazı
büyük markalar da dahil olmak üzere, ana ürün gruplarının piyasaya girişini hızlandırmak amaçlı, kişisel perakende kullanıcıları için
tasarlanmış, buzluklu ve Çin’den ithal edilen mini buzdolabı ürünlerini sektörde minibar olarak sunmakta ve satışını yapmaktalar.
Özel ve kamu hastanelerinde buzluksuz olması özellikle Hepatit virüsünün barınmaması için önemlidir. Minibar ile mini buzdolabı
arasındaki en önemli farklardan biri de budur. Minibarlarda buzluk yoktur. Bu konuda aradaki çok önemli farkları yatırımcılara
anlatmak için çaba göstermekteyiz.

*******************

2016 yılının kısa bir değerlendirmesiyle 2017 yılına ilişkin hedef ve projeleriniz neler? Gündeminizde yeni yatırım
planlamaları var mı?

2017 yılında 20 litre ile müşterilere çok daha küçük bir model sunacağız. Özellikle zincir otellerin talebi üzerine bu ürün geliştirildi.
Yeni yatırım planımız 2017 yılı içinde olmayacaktır.

Turistik işletmeler, oteller ve restoranlarda minibar uygulamalarının gelişim sürecinden bahseder misiniz? Şu anki
süreçte sistemin Türkiye ve dünyadaki gelişimi ne yönde ilerlemekte?

Şehir otellerinde iki ayrı konsept bulunuyor. Bir kısmı (özellikle uluslararası zincirler) minibarı tamamen boş bırakarak, resepsiyon
yanlarında market oluşturuyorlar. Böylelikle konuk check-in sırasında ya da sonrasında istediği ürünü satın alıyor ve minibara
yerleştiriyor. Bu uygulamada giriş çıkış işlemleri hızlanıyor. Minibar görevlisi iş yükü azalıyor. Diğer konsept de ise, ürün çeşitliliği
artacak şekilde cam kapı uygulamaları artıyor. Minibar alan kazancı ve satışın artması amacı ile yüksekte planlanıyor. Minibar her
iki uygulamada da sadece işletmenin konseptini tam olarak yansıtmıyor. Çünkü minibar kullanıcı açısından ayrıca yanında getirdiği
malzemelerin (ilaç, çocuk maması, diyet ürünleri, kozmetik vb.) konaklama süresinde uygun koşullarda muhafaza edilmesi anlamına
geliyor. Bu nedenle hala önemini sürdürüyor. 2000’li yıllarda tasarlanan akıllı minibar sistemlerine ek olarak 2010 yılından sonra
otomat (vending) sistem minibar üretimleri başladı. Ancak Vendig sistem minibarlar az önce belirttiğim kullanıcıların kendi ürünlerini
muhafaza imkanını sağlamaması, IT ile paralel hareket ettiğinden personel edinme zorlukları, sürekli bakım maliyetleri ve teknolojik
gelişmelerdeki sürekli değişimler nedeni ile ilgi görmediler. KLEO olarak OPPIE ve BLUEBAR firmaları için bu sistem minibarları ürettik
ancak satış noktasında hiçbir faaliyette bulunmadık.

Turizm, otel ve restoran sektörüyle ilgili 2017 yılına ilişkin düşünceleriniz neler?

Birçok basın açıklamalarında belirttiğim gibi, otel sektörünü tamamen turizm olarak algılamak doğru olmuyor. Avrupa ve Amerika’da
özellikle şehir otelciliği gayrimenkul yönetimi sınıfında. Dolayısıyla turizmde birçok yan uzmanlık dalı olduğu gibi şehir otelciliğinde de
marka ve ürün yönetiminin uluslararası zincir yatırımları dışında birkaç markada oluşabildiğini görüyoruz. Oda sayısının önemsenmesi
arsa maliyetlerinin paralelinde yanlış bir yaklaşım. Açıkçası marka ve ürün yönetimi doğru yapıldığında oda sayısının pek önemi kalmıyor.

ARALIK 2016 - hotel restaurant & hi-tech

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleo ürünleri, Hampton by Hilton İstanbul Sabiha
Gökçen Airport’un odalarındaki yerini aldı

Otel projelerine minibar, saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set, oda kasası gibi ürünler sunan Kleo, turizmin yanı sıra sağlık,
perakende ve yiyecek-içecek sektörlerinde de faaliyet gösteriyor. Yerli ve yabancı otel zincirlerinden oluşan müşteri portföyüne
her yıl yenilerini eklerken, senede 70 bin ürünü otel odalarına getiren Kleo, Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport’a
da minibar, oda kasası (safebox) ve ahşap sunum tepsili kettle setlerini ile ilgili çözümler sundu.

Kurulduğu 1992 yılından bu yana turizm sektörüne minibar çözümleri sunan Kleo, 2000’li yıllardan sonra kapsamını genişleterek şişe
soğutucu ve derin dondurucu üretimine de başladı. Konaklama ve sağlık sektörlerinin yanında derin dondurucu ürünleriyle perakende
ve gıda; şişe soğutucusu üretimleri ile de içecek firmalarına ürün ve hizmet sağlayan KLEO, iki fabrikada 320 çalışanı ile minibar
üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın 3’üncü büyük firması konumunda. Turizm sektörüne minibar ve oda ekipmanlarında saç
kurutma makinesi, kettle ve kettle set ile oda kasası gibi ürünlerle hizmet veren Kleo, Türkiye’de birçok projede ilk anılan marka olarak
dikkat çekiyor.

KLEO, her yıl 70 bin ürün ile otel odalarında yer alıyor

Turizm sektöründe yerli ve yabancı birçok yeni otel yatırımının yanı sıra renovasyona giren tesislerde de tercih edildiklerini söyleyen
Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, “Kleo’yu tercih eden otel markaları arasında Sheraton, Accor, Ramada, Hilton, IHG, TUI,
Marriott gibi yabancı zincirler ile Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur,
Xanadu gibi Türk otel markaları yer alıyor” dedi. Gür, Kleo’nun her yıl toplam 70 bin ürün ile otel odalarında yer aldığını sözlerine
ekledi. Ürün kullanımının sadece müşteri açısından değil, otel yönetimi açısından da kolay ve güvenli olması gerektiğini ifade eden Gür,
minibar ürünlerinde birçok alternatif sunarken oda kasası (safebox) için tek bir model önerip bunun tercih edilmesini sağladıklarını belirtti.
Kettle setlerde ise standartlarını en üst seviyeye ulaştırdıklarını ifade eden Gür, “2016 model ahşap sunum tepsilerimizin köşelerini de
oval hatlı üretiyoruz. Kamuoyunu ilkler konusunda her yıl en az yeni iki model ya da özellik olarak bilgilendiriyoruz” şeklinde konuştu.

“Kleo için havaalanı, liman, demiryolu ve fuar alanları otellerinin çok daha farklı bir önemi var”

Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport projesine çözüm ortağı olarak dahil olma süreçlerini aktaran Evrim Gür, “Firma olarak
Hilton markaları ile işbirliklerimiz bulunuyor. MVK Mimari Grup’un Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport projesi için de kendileriyle
görüşmelere başladık. Öncesinde birçok projede yer aldığımızdan bilgi aktarımı ve ürün seçimi hızlı bir şekilde sonuçlandı. Bu projede de
Ataköy Hampton ile paralel bir minibar modeli tercih edildi. İstanbul Ataşehir’de iki yıl önce açılışını yaptığımız ofisimizden gerekli bilgi ve
numune çalışmalarını hızlıca gerçekleştirdik. Minibar, Safebox ve ahşap sunum tepsili kettle set tedariklerini gerçekleştirdik” dedi.
Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport projesine başından beri büyük önem verdiklerini belirten Gür, sözlerini şöyle tamamladı;
“Kleo için havaalanı, liman, demiryolu ve fuar alanları otellerinin çok daha farklı bir önemi var. Çünkü bu otellerde kalan konuklar daha
heterojen kimliklere ve anlayışlara sahip. Bu nedenle konukların otellerden memnun kalması için bizlere daha büyük bir yük düşüyor. Marka
değerine Kleo olarak bizler de katkı yaptığımız için mutluluk duyuyoruz” dedi.

 

ARALIK 2016 - Turizm & Yatırım Dergisi - Hampton by Hilton İstanbul Sabiha Gökçen Airport Eki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odalarda Minibar Yerleşimine Dikkat!

Turizm sektörüne sunduğu çözümlerle adından söz ettiren KLEO; üretim alanı, kapasitesi ve teknolojisi ile dünyanın
3. büyük minibar üreticisi konumunda bulunuyor.

Şehir ve iş oteli yatırımlarında minibarın doğru seçimi hakkında bilgi veren KLEO MiniBar Ticaret Müdürü Evrim Gür:
“Şehir ve iş otellerinde ağırlıklı olarak kullanılan cam kapılı minibarların yerleşimi, minimum 40 / 50 cm yukarıda
olmalı. Bunun sebebi ise; kullanım, güvenlik, hijyen ve satış” açıklamasında bulunuyor.

ŞEHİR VE İŞ OTELİ YATIRIMLARINDA MİNİBARIN DOĞRU SEÇİMİ VE ODALARDA DOĞRU KULLANIMI KONUSUNDA
YATIRIMCILARA NELER ÖNERİRSİNİZ?

Şehir otellerinde çok yüksek oranda cam kapılı minibar ürünleri kullanılıyor. Bunun sebebi ise, cam kapılı ürünlerin satış
açısından daha verimli olması, müşterilere minibar içerisindeki ürün seçiminde kolaylık sağlaması; oda çıkış işlemlerinde
minibar görevlisinin hızlı kontrolünü sağlayarak ön büro işlemlerini hızlandırıyor olmasıdır. Minibar cam kapı uygulamalarında
minibar yerleşiminin minimum 40 / 50 cm yukarıda olmasını tavsiye ediyoruz. Bunun, 4 önemli nedeni bulunuyor:

Kullanım: Müşterilerin çoğu, çok fazla eğilmek istemiyor. Aynı şekilde minibar görevlilerinin temizlik ve yeni ürün yerleşimleri
de zor oluyor.

Güvenlik: Cam kapı uygulamalarında mobilya kapağı olmayacağından, dar geçişlerde cam kapıya valiz vb. çarpmaları engellemek.

Hijyen: Hangi zemin kullanılırsa kullanılsın yerde olan bir minibar için oda içinde misafirin hareketleri sırasında oluşacak toz conta
aralarında, kapı üzerinde kalabiliyor. Minibar yüksek olursa bu risk azalıyor.

Satış: Minibar yer hizasında olduğunda, özelikle yatak karşısında planlanmış projelerde müşteri minibarı net göremiyor. Bu nedenle
ürün teşhiri zorlaşıyor. Cam kapı uygulamalarında mobilya kapısı olmasa bile çok iyi havalandırma ihtiyacı bulunmaktadır. Tasarım
ve yatırım aşamasında mobilya projelerini bizlerle paylaşmalarını çok önemsiyoruz.

SAHİP OLDUĞUNUZ ÜRETİM TEKNOLOJİSİ, ÜRETİM KAPASİTESİ VE BAYİ-SERVİS AĞINIZ HAKKINDA
BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

KLEO minibar üretim sahası, kapasitesi ve teknolojisi olarak dünyanın 3. büyük tesisi konumunda. KLEO derin dondurucu ve şişe
soğutucu üretimleri nedeni ile kullanıcılara çok hızlı müdahale etmek zorunda. Birçok içecek ve gıda firmasının teşhir dolaplarını
üreten KLEO, her zaman en etkin servis hizmetini sunmaya özen göstermektedir. Dolayısıyla minibar ürünlerinde de aynı
servislerimiz hizmet vermektedir. Şu anda Türkiye geneli 200’ün üstünde servis bulunmaktadır. Satış operasyonlarında ise
doğrudan kurumsal satış hizmeti veren KLEO ayrıca birçok şehirde kendi alanında yüksek pazar yapısına sahip firma ile ortak satış
faaliyetleri yürütmektedir. Alıcıların farklı firmalardan alım tercihleri olabilmektedir. Burada önemli olan doğru ürünü doğru fiyatlara
alabilmesidir. Bu nedenledir ki 100’e yakın firma ile yıllardır çalışmaktayız.

PORTFÖYÜNÜZDEKİ TASARRUFLU MİNİ BARLAR HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ?

Ürettiğimiz tasarruflu mini barlar global pazarda 3 üretici tarafından üretilmektedir. Ancak şu anda hem alıcılar hem de bazı satıcılar
tarafından minibar ile mini buzdolabı kavramı tam olarak benimsenmemiştir. Otel televizyonu ile bireysel kullanım için üretilen
televizyon nasıl farklı ise, minibar ile süpermarketlerde bile satılan satılan bireysel kullanım için tasarlanmış mini buzdolabı
da birbirinden farklıdır. Yaklaşık 10’a yakın otel kullanımı amaçlı fark bulunmaktadır. Yatırım altyapısı ve ciddi bir servis altyapısı
isteyen ekovat sistem minibar ürünlerinde kullanıcıların sürekli takibi de önemlidir. 2016 yılından itibaren REALTIME CLOCKK (RTC)
özellikli minibarları piyasaya sunduk. Bu minibarlarda USB giriş bulunuyor ve el terminali ile işletme çalışma saatleri, soğutma aralıklar
vb. bir çok özelliği kendi işletmesine göre planlayabiliyor. Ayrıca her gün uykuya geçen özellik sayesinde kapının acık unutulması vs.
durumlardan dolayı oluşan buzlanmanın defrostlama ile önüne geçilmiş oluyor. Böylece, minibar içerisi hep kuru kalıyor. Ekovat sistem
bir minibar ile absorbe sistem bir minibar arasında yıllık ( tam yıl çalıştığı varsayılırsa ) ortalama 110 TL tasarruf sağlanıyor. Şu anda
ürünlerimiz günlük 0.11/0,15 kwh/24h enerji tüketimi ile dünyanın en az elektrik tüketen ( A+++ ) ürünleridir. Biz bunu ÖTEKTİK
soğutma yapmadan sağladık. Testler ise TÜV Rheinland Istanbul laboratuvarları’nda yapıldı.

ÜRÜNLERİNİZİ TASARIM, HİJYEN, GERİ DÖNÜŞÜM, SESSİZLİK VB. YÖNLERDEN RAKİPLERİNE OLAN
ÜSTÜNLÜKLERİNDEN BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Minibar ürünleri ile mini buzdolapları arasında birçok fark bulunmaktadır. Bu farklardan önemli olanları, kullanıcılar ile paylaşmaktayız.
KLEO olarak farkımızı belirtmek gerekirse; buzluksuz iç gövde ile üretilmektedir. Çünkü, buzluk hijyenik değildir, yer kaplar ayrıca
müşteri müdahalesinden kaynaklanan güvenlik açıkları oluşur. Bu nedenle minibar ürünlerinde buzluk olmamaktadır. Ayrıca KLEO
minibarların içerisinde girinti ve çıkıntılı bir tasarım bulunmamaktadır. Yani kapısını açtığınızda net iç hacim ve 2 raf görürsünüz.
Böylece, ürünlerin yerleşimi ve teşhiri kolaylaşır. Ürünlerin dolap içerisindeki devrilmeleri engellenir. Minibarları, mobilyaya
sabitleyebilirsiniz. Tasarım olarak ayaklarında sabitleme vida girişleri bulunmaktadır. Ancak mini buzdolapları alttan ayaklıdır ve
sabitlenemez. Ürünlerde sensörlü LED lamba standarttır. Odanın mobilya ve tasarımına göre siyah, beyaz, kahve ve gri renklerde
üretim yapılabilmektedir. Ürünlerin kullanım sürelerinde kapı, gövde, raf yedek parçaları temin edilebilir. KLEO, 15 yıl önce üretilen
bir ürünü için hala parça bulundurma hizmeti vermektedir. Ekovat seriler dünya otel ses standartlarında (38-42 dB) ses üretmektedir.
33/36 dB aralığına indirmek için çalışmalarımız devam etmektedir. Ekovat seriler standart termostat kullanımında bile günde toplam
2,5 saat çalışmaktadır. Ancak, RTC uyku sistemi ürünlerimizde mini barlar zaten programlanan saatlerde çalışmamaktadır. Ve
çalışma oranı günlük yaklaşık 1,5 saate düşürülmüştür

 

Haziran 2016 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“Ürünlerimizi güvenlik açığı oluşturmayacak şekilde geliştirdik”

KLEO olarak ürettiğimiz minibar ve ithal ettiğimiz Kettle ve saç kurutma cihazlarında elektrik komponent
yapısal güvenlikleri zaten standartlarda veya üzerinde olması ürün yönetimi açısından önemsediğimiz
bir konu. Ancak daha önemli olan bir konu ise KLEO ürünlerinin, otel misafirlerinin ürünleri en uygunsuz
şekilde kullanması durumunda bile, güvenlik açığının oluşmaması için uygun tasarım ve özelliklere sahip
olmasını sağlamaktır. Bunun için otel yatırımcıları ve profesyonel yöneticileri ile sürekli görüşerek ürün
yönetimini ortak uygulamalarla geliştirdik. Örneğin, saç kurutma makinalarında kablo sıva altında kalırken,
su sıçramalarını engellemek için koruma kılıfı bulunmaktadır. Aynı şekilde Kettle ürünlerinde susuz çalışmasını
engelleyen özellik ve kaynama tamamlandığında uyarı veren LED ışık sistemi planladık. Kettle ürünlerinde
kapalı kulp tasarımı ile elden kaymasını minimuma indirdik. Kapak kısmını ise güçlendirerek olası su
sıçramalarını engelledik.
Minibarlarda ise Ekovat serisi ürünlerimizde, RTC ( REAL TIME CLOCK ) Sistemi ile kapısı açık unutulan
minibarlarda oluşabilecek buzlanmalara karsı otomatik defrostlama sistemi geliştirdik. Böylece dolabın
içerisini sürekli kuru kalmasını sağlamış olduk.

Mayıs 2016 - Hotel Dergisi

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleo, Haydarpasha Palace gibi özel bir projede yer aldığı için heyecanlı

Kendi alanındaki yenilikleri her daim takip eden Kleo, üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü
büyük minibar üreticisi konumunda… Haydarpasha Palace projesine minibar, sunum tepsili otel kettle ile oda
çelik kasa ürünleri sunan firma, otele 2016 model Realtime Clock uyku sistemli ve kendi kendine bakım
yapabilen minibarlarından verdi.

Turizm sektörüne kurulduğu 1992’den beri minibar konusunda çözümler sunan Kleo, 2000’li yıllardan sonra
şişe soğutucu ve derin dondurucu üretimine de başladı. Filiz Ailesi tarafından kurulan Kleo, iki fabrikada
320 çalışanı ile minibar üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın 3. büyük firması konumuna geldi.
Kapsamını genişleten firma, konaklama ve sağlık sektörünün yanı sıra, derin dondurucu ürünleriyle perakende
ve gıdaya; şişe soğutucusu üretimleri ile de içecek firmalarına çözümler sunuyor.
Turizm sektörüne, Kleo Minibar ve oda ekipmanlarında; saç kurutma makinesi, kettle ve kettle set ile oda
kasası gibi ürünlerle hizmet veren firma, Türkiye’de birçok projede ilk anılan marka olarak dikkat çekiyor.

Yerli ve yabancı zincirler Kleo’yu tercih ediyor

Markalarının turizm sektöründe yerli ve yabancı birçok yeni otel yatırımının yanı sıra renovasyona giren
tesislerde de tercih edildiğini ifade eden Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, Kleo’nun, her yıl toplam 70
bin ürün ile otel odalarında yer aldığını kaydetti. Bugüne kadar Kleo’yu tercih eden otel markalarının kendilerini
gururlandırdığını dile getiren Gür; "Sheraton, Accor, Ramada, Hilton, IHG, TUI, Marriott gibi yabancı zincirlerin
yanı sıra Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral, Göçtur, Xanadu
gibi Türk otel markalarının da taleplerine çözümler sunuyoruz” şeklinde konuştu.

"Realtime Clock minibarlarımız bulunduğu lokasyonda ilk kez Haydarpasha’da kullanılacak"

Haydarpasha Palace gibi önemli bir projeye de ürün verdiklerini söyleyen Evrim Gür, yaptıkları çalışmalarla
ilgili şu bilgileri paylaştı: "Bu önemli projenin yatırımcılarına daha önceki projelerinde Kleo olarak etkin hizmetler
vermiştik. Haydarpasha Palace projesi için görüşmeye başladığımızda çok özel bir yapının ortaya çıktığını ve
birçok uluslararası markanın projede olduğunu gördük… Türk üretimi olarak Kleo markasının bu projede yer
alması bizi hem gururlandırdı hem de heyecanlandırdı. Haydarpasha Palace’a 2016 yılında piyasaya sunduğumuz
RTC (Realtime Clock) Uyku sistemli A+++ Çevre dostu Ekovat serisi 45 Litre KMB45C minibar modelimizi uyguladık.
Bu model hem istenildiği zaman uykuya geçiyor hem de otomatik defrost özelliği sayesinde kendi kendine bakım
yapabiliyor. Bu minibarlarımız, projenin bulunduğu lokasyonda ilk defa Haydarpasha Palace tarafından kullanılmaya
başlandı. Ayrıca masif kayın ahşap sunum tepsili otel kettle ürünlerimiz de projede kullanıma sunuldu. Oda çelik kasası
konusunda önemli partnerimiz Truva Safe ile ortak proje yürüttük. Ürünleri tam zamanında teslim ettik.”

"Projede her konu en ince detayına kadar incelendi”

Haydarpasha Palace’ın yenilikçi düşünce ile tarihi buluşturan ve tematik otel kavramının gerçeğe en yakın şekilde
uygulanan bir tesis olduğunu vurgulayan Gür, "Projede her konu en ince detayına kadar incelendi. Yatırımcı
aile, başından sonuna kadar proje uygulamalarını yönlendirmiş… Ürün seçiminde en iyi fiyata, en kullanışlı, fonksiyonel
ve çevre dostu kriterlere uygun davranıldı. Tedarikçilerle ürünler üzerinde bu kriterler çok detaylı biçimde incelendi. Otelin
hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz” diye konuştu.

Mayıs 2016 - turizm&yatırım | Haydarpasha Palace Hotel Eki

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kleo müşterilerini yeniliklerle buluşturmaya devam ediyor

Üretim alanı ve kapasitesi açısından dünyanın üçüncü büyük minibar üreticisi olan Kleo, hizmet sunduğu sektörleri yeniliklerle
buluşturmaya devam ediyor. Türkiye’de ilk defa Kleo tarafından geliştirilen Realtime Clock uyku sistemli minibarlar, Nil Luxury
Thermal Hotel & SPA’nın tercihi oldu. Firma ayrıca masif kayından üretimini gerçekleştirdiği sunum tepsileri ile de oteldeki
yerini aldı

Filiz Ailesi tarafından 1992 yılında kurulan ve minibar üretimi alanında öne çıkan Kleo, 2000’li yıllardan sonra şişe soğutucu ve
derin dondurucu üretimine de başladı. İki fabrikada 320 çalışanı ile minibar üretim alanı ve kapasitesinde dünyanın 3. büyük
firması olan Kleo, konaklama ve sağlık sektörünün yanı sıra, derin dondurucu ürünleriyle perakende ve gıdaya; şişe soğutucusu
üretimleri ile de içecek firmalarına çözümler sunuyor.
Kuruluşundan bu yana turizm sektörüne hizmet veren Kleo Minibar ve oda ekipmanlarında; saç kurutma makinesi, kettle ve kettle
set ile oda kasası gibi ürünlere yönelik de çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye’de birçok projede ilk anılan marka olduklarını söyleyen
Kleo Minibar Ticaret Müdürü Evrim Gür, yerli ve yabancı birçok yeni otel yatırımının yanı sıra renovasyona giren tesislerde de tercih
edildiklerini belirtiyor.
Kleo’nun, her yıl toplam 70 bin ürün ile otel odalarındaki yerini aldığını ifade eden Gür; “Sheraton, Accor, Ramada, Hilton, IHG, TUI,
Marriott gibi yabancı zincirlerin yanı sıra Rixos, Delphin, Crystal, Barut, Limak, Sueno, Maxx Royal, Voyage, Tutis, Papillon, Güral,
Göçtur, Xanadu gibi Türk otel markalarının da taleplerine çözümler sunuyoruz” şeklinde konuştu.

Minibar ve ahşap sunum tepsili kettle set ürünleri Kleo’dan

Minibar ve ahşap sunum tepsili kettle set ürünleri Kleo’dan Nil Luxury Thermal Hotel & SPA projesinde özel teknolojiye sahip
minibarların tercih edildiğini açıklayan Evrim Gür, otelde yaptıkları çalışmaların detaylarına ilişkin şunları söyledi; “Sayın Ali Acar
önceki projesinde Kleo markasını kullanmıştı. Kendisi beyaz eşya sektörünü yakından takip eden bir yatırımcıdır. Projede minibar
ile masif kayından ahşap sunum tepsili kettle set ürünleri konusunda tedarik gerçekleştirdik. Sayın Musa Acar, projeyi bizzat takip
etti. Masif kayın üretimimiz olan kettle sunum tepsisini kendileri tasarladılar. Minibar olarak 2016 model Realtime Clock uyku sistemli
ürünler tercih edildi. Realtime Clock dünyada 2. ve Türkiye’de ilk defa Kleo tarafından geliştirilen bir sistem. A+++ sınıfındaki
KMB45C modelimiz kullanıldı. Bu model özel bir teknolojiye sahip. El terminali ve USB bilgi aktarımı ile minibar gerçek zamanlı çalışıyor
ve belirli saatlerde uykuya geçiyor. İşletme USB girişini kullanarak kısa sürede kendi çalışma aralıklarını minibar üzerindeki sisteme
aktarabiliyor ve böylece çalışma düzenleri programlanabiliyor. Ayrıca ürün elektronik defrostlama özelliği kazandığından bakımını
kendi yapıyor ve kısa süreli kapının açık unutulmasından kaynaklanabilecek olası buzlanmaları engelliyor. Acar Ailesi, bu projeye çok
emek verdi. Her şey en ince detaylarına kadar düşünüldü. Konukların en iyi şekilde ağırlanması ana felsefe olarak görüldü.
Hayırlı olmasını diliyoruz.”

Nisan 2016 - Nil Luxur - Thermal Hotel & SPA Eki | turizm&yatırım Dergisi


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Bağlantılar: